Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010

Δέξου, Κύριε, τον πόθο της ψυχής μου.Η τόλμη μου άς θεωρηθεί παράκληση, και η θρασύτητά μου προσευχή...


Όπως νομίζω, κανενός δε διαφεύγουν την προσοχή μέσα στην πόλη
όσα εγώ έκανα,
μολύνοντας κάθε ώρα τον εαυτό μου μέσα στις πορνείες
και θηρεύοντας άλλους στον ίδιο μολυσμό.

Είδα όμως ξαφνικά εκείνο τον άγιο,
που παρουσιάσθηκε στη γή γιατρός και σωτήρας,
και η ψυχή μου αιχμαλωτίσθηκε αμέσως
ακολουθώντας την άχραντη ωραιότητά του.

Διότι είδα με τα μάτια μου φοβερές θεραπείες
και θαύματα ασύλληπτα απο το νού και πολλή ευσπλαχνία μέσα του.

Δέχεται τους αμαρτωλούς, πλησιάζει τους τελώνες, δέν απορρίπτει τους λεπρούς,
δέν διώχνει τους ασεβείς, αλλά συχρόνως όλους τους δέχεται με ευσπλαχνία,
χωρίς να οργίζεται μ΄αυτούς που πλησιάζουν σ΄αυτόν.

Και γενικά ανασταίνει νεκρούς, και διώχνει το γένος των δαιμόνων, πραγματοποιώντας τα όλα μόνο με το λόγο.

Και όταν τα είδα αυτά, θαύμασα και είπα μέσα μου.

Γιατί ζώ εγώ η ταλαίπωρη, άν δεν τον πλησιάσω;

Η αμαρτία μου είναι πολλή, το ίδιο και η ασέλγεία μου.

Η σήψη μου επίσης είναι μεγάλη.

Για ποιό λόγο αδιαφορώ για τον εαυτό μου;

Άλλη τέτοια ευκαιρία δε θα μπορέσω να βρώ ποτέ,
ούτε άλλοντέτοιο γιατρό φιλάνθρωπο.

Για αυτό το λόγο σπεύδω να παραδώσω
το γραμμάτιο των αμαρτιών μου στον αγαθό συγχωρητή.

Ξέρω ότι αμάρτησα υπέρμετρα,
και δεν μπορώ να βρώ όμοια με τη δική μου ασέλγεια.

Όμως είναι σταγόνες όλες οι αμαρτίες μου,
συγκρινόμενες με το πλήθος της δικής του ευσπλαχνίας.

Και το ξέρω αυτό καλά.

Ότι μόνο να πλησιάσω σ΄αυτόν,
αμέσως με καθαρίζει απ΄όλες τις αμαρτίες μου,
διώχνοντας απο μένα κάθε άτοπο έργο, διότι είναι ουράνιος και άχραντος.

Αυτής της γυναίκας εύχομαι να γίνουμε και εμείς μιμητές,
και εξομολογούμενοι να καθαρίσουμε με τα δάκρυά μας το ρύπο των ψυχών,
και να πετύχουμε τη φιλανθρωπία απο τον άγιο Θεό.

Διότι δική του είναι η δόξα,
του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος,
τώρα και πάντοτε και στους αιώνες των αιώνων.Αμήν.

Οσίου Εφραίμ του Σύρου
"Ομιλία στην πόρνη"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου