Σάββατο, 31 Οκτωβρίου 2009

Μακάριοι οὓς ἐξελέξω καὶ προσελάβου, Κύριε...


νθρωποι,
τί μάτην ταραττόμεθα;
ὁ δρόμος βραχύς ἐστιν,
ὃν τρέχομεν, καπνὸς ὑπάρχει ὁ βίος,
ἀτμὶς καὶ τέφρα καὶ κόνις, πρὸς ὀλίγον φαινόμενος, καὶ ταχέως ἀχρειούμενος·
διὸ Χριστῷ τῷ ἀθανάτῳ Βασιλεῖ βοήσωμεν·
Τοὺς μεταστάντας ἐξ ἡμῶν ἀνάπαυσον,
ἔνθα πάντων ἐστίν, εὐφραινομένων ἡ κατοικία
ἐν σοί.

Αγίου Επισκόπου Νικολάου Βελιμίροβιτς:Ευλόγησε τους εχθρούς μου, ω Κύριε!


Ευλόγησε τους εχθρούς μου, ω Κύριε!
Ακόμη και εγώ τους ευλογώ και δεν τους καταριέμαι.

Οι εχθροί με έχουν οδηγήσει μέσα στην αγκάλη Σου περισσότερο, από ό,τι οι φίλοι μου.

Οι φίλοι με έχουν προσδέσει στην γη, ενώ οι εχθροί με έχουν λύσει από την γη και έχουν συντρίψει όλες τις φιλοδοξίες μου στον κόσμο.


Οι εχθροί με αποξένωσαν από τις εγκόσμιες πραγματικότητες και με έκαναν έναν ξένο και άσχετο κάτοικο του κόσμου.

Όπως ακριβώς ένα κυνηγημένο ζώο βρίσκει ασφαλέστερο καταφύγιο από ένα μη κυνηγημένο, έτσι και εγώ, καταδιωγμένος από τους εχθρούς, έχω εύρει το ασφαλέστερο καταφύγιο, προφυλασσόμενος υπό το σκήνωμά Σου, όπου ούτε φίλοι ούτε εχθροί μπορούν να απωλέσουν την ψυχή μου.


Ευλόγησε τους εχθρούς μου, ω Κύριε!

Ακόμη και εγώ τους ευλογώ και δεν τους καταριέμαι.


Αυτοί μάλλον, παρά εγώ, έχουν ομολογήσει τις αμαρτίες μου ενώπιον του κόσμου.


Αυτοί με έχουν μαστιγώσει, κάθε φορά που εγώ είχα διστάσει να μαστιγωθώ.


Με έχουν βασανίσει, κάθε φορά που εγώ είχα προσπαθήσει να αποφύγω τα βάσανα.


Αυτοί με έχουν επιπλήξει, κάθε φορά που εγώ είχα κολακεύσει τον εαυτό μου.


Αυτοί με έχουν κτυπήσει, κάθε φορά που εγώ είχα παραφουσκώσει με αλαζονεία.


Ευλόγησε τους εχθρούς μου, ω Κύριε!

Ακόμη και εγώ τους ευλογώ και δεν τους καταριέμαι.


Κάθε φορά που είχα κάνει τον εαυτό μου σοφό, αυτοί με αποκάλεσαν ανόητο.


Κάθε φορά που είχα κάνει τον εαυτό μου δυνατό,
αυτοί με περιγέλασαν σαν να ήμουν νάνος.


Κάθε φορά που θέλησα να καθοδηγήσω άλλους,
αυτοί με έσπρωξαν στο περιθώριο.


Κάθε φορά που έσπευδα να πλουτίσω, αυτοί με εμπόδισαν με σιδηρά χείρα.


Κάθε φορά που είχα σκεφθεί ότι θα κοιμόμουν ειρηνικά,
αυτοί με ξύπνησαν από τον ύπνο.


Κάθε φορά που προσπάθησα να κτίσω σπίτι για μία μακρά και ήρεμη ζωή,
αυτοί το κατεδάφισαν και με έβγαλαν έξω.


Στ' αλήθεια, οι εχθροί με έχουν αποσυνδέσει από τον κόσμο και άπλωσαν τα χέρια μου στο κράσπεδο του ιματίου Σου.


Ευλόγησε τους εχθρούς μου, ω Κύριε!

Ακόμη και εγώ τους ευλογώ και δεν τους καταριέμαι.


Ευλόγησέ τους και πλήθυνέ τους!

Πλήθυνέ τους και κάνε τους ακόμη πιο σκληρούς εναντίον μου!


Ώστε η καταφυγή μου σε Σένα να μην έχει επιστροφή
.

ώστε κάθε ελπίδα μου στους ανθρώπους να διαλυθεί ως ιστός αράχνης.
ώστε απόλυτη γαλήνη να αρχίσει να βασιλεύει στην ψυχή μου.
ώστε η καρδιά μου να γίνει ο τάφος των δύο κακών διδύμων μου αδελφών:
της αλαζονείας και του θυμού
.

ώστε να μπορέσω να αποθηκεύσω όλους τους θησαυρούς μου εν ουρανοίς.

α! ώστε να μπορέσω για πάντα να ελευθερωθώ από την αυταπάτη, η οποία με
περιέπλεξε στο θανατηφόρο δίχτυ της απατηλής ζωής.


Οι εχθροί με δίδαξαν να μάθω -αυτό που δύσκολα μαθαίνει κανείς-
ότι ο άνθρωπος δεν έχει εχθρούς στον κόσμο, εκτός από τον εαυτό του!...


Μισεί κάποιος τους εχθρούς του μόνον όταν αποτυγχάνει να αναγνωρίσει ότι δεν είναι εχθροί, αλλά σκληροί και άσπλαχνοι φίλοι!...


Είναι πράγματι δύσκολο για μένα να πω ποιος μου έκανε περισσότερο καλό και ποιος μου έκανε περισσότερο κακό στον κόσμο:
οι εχθροί ή οι φίλοι.


Γι' αυτό, ευλόγησε, ω Κύριε, και τους φίλους μου και τους εχθρούς μου...



Το μεγάλο "Όχι" Από την 28 Οκτωβρίου στην αιωνιότητα. του Νικήτα Καυκιού




Ο άνθρωπος του Θεού δεν έχει πατρίδα
και λέει "Όχι" μόνο στον εαυτό του.

Ο άνθρωπος του Θεού δεν ανήκει σε κοινωνικές ομάδες,
δεν υποτάσσεται σε θεσμούς και δεν έχει εχθρούς.

Αγαπά άνεϋ όρων το Θεό και τον κάθε άνθρωπο.

Βλέπει με την ίδια συμπάθεια τον καλό και τον κακό,
τον δίκαιο και τον άδικο, το θύμα και τον θύτη,
τον βιαστή και τον βιαζόμενο.

Στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως έβλεπε με τον ίδιο πόνο, τους Εβραίους στους θαλάμους αερίων και του Ναζί που τους εκτελούσαν.

Ο άνθρωπος του Θεού δεν ανταγωνίζεται, δεν υπερασπίζεται τα δικαιώματά του, δεν συμμετέχει σε πολέμους και δεν νιώθει εχθρότητα για κανένα.

Ο άνθρωπος του Θεού δεν είναι ήρωας.

Είναι άκρα ταπείνωση.

Δεν αποζητά τη δόξα αλλά δοξάζει μόνο το Θεό.

Δεν συμμετέχει σε μάχες αλλά προσεύχεται για αυτούς που τον μάχονται.

Ο άνθρωπος του Θεού είναι με το μέρος των εχθρών του.

Δεν υπερασπίζεται τα σύνορα αλλά την Αγάπη.

Δεν έχει περιουσία, ιδεολογία και κατεστημένη θρησκεία.

Ο άνθρωπος του Θεού ανεβαίνει εκούσια στον σταυρό, παίρνει επάνω του την οδύνη του σύμπαντος κόσμου και προσφέρει τη ζωή του ως ευώδες θυμίαμα ενώπιον του Θεού.


πηγή:π.Λίβυος

Τοπικές Εκκλησιαστικές Ειδήσεις


Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.Κοσμάς,
σήμερα το πρωί
, θα ιερουργήσει στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Πετροχωρίου Θέρμου όπου στη συνέχεια θα τελέσει το μνημόσυνο του μακαριστού εφημερίου του Ναού π. Αποστόλου Καστανά.


Σήμερα στίς 5 το απόγευμα,
ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, θα χοροστατήσει του Εσπερινού των Εγκαινίων,στον Ιερό Ναό Αποστόλου Παύλου Μενιδίου.
Ενώ αύριο θα τελέσει τήν ακολουθία τών Εγκαινίων και τήν Πανηγυρική Θεία Λειτουργία.



Πανηγυρίζουν σήμερα και αύριο, με την ευκαιρία της εορτής των

Αγίων Κοσμά και Δαμιανού τών Αναργύρων

και τής μητρός αυτών Θεοδότης (τών εκ Μ.Ασίας),

ο ομώνυμος Ιερός Ναός τών Αγίων Αναργύρων στόν Θύαμο Βάλτου

και ο ιδρυματικός Ναός τής Χριστιανικής Ενώσεως Αγρινίου
(Σήμερα: 6.30μ.μ. ο Μέγας Εσπερινός,
αύριο:6.45 π.μ. Όρθρος-Θεία Λειτουργία).




Πανηγυρίζει τήν Δευτέρα 2 Νοεμβρίου,
επί τη εορτή των ΑγίωνΝεομαρτύρων Θεοδώρου,Λάμπρου και ετέρου ανωνύμου τών έν Βραχωρίω μαρτυρησάντων,

το ομώνυμο παρεκκλήσιο του Ιερού Ναού Ζωοδόχου Πηγής Αγρινίου .
Αύριο το απόγευμα θα ψαλεί Μέγας εσπερινός μετ΄αρτοκλασίας και Θείου Κηρύγματος.Τήν Δευτέρα το πρωί θα ψαλεί ο Όρθρος τής εορτής τών Αγίων και στη συνέχεια θα τελεσθεί Πανηγυρική Θεία Λειτουργία μετα Θείου Κηρύγματος.


Ιερά αγρυπνία επί τη εορτή

των Αγίων Νεομαρτύρων Θεοδώρου, Λάμπρου και ετέρου ανωνύμου τών έν Βραχωρίω μαρτυρησάντων,
θα τελεσθεί τήν Κυριακή 1 Νοεμβρίου απο τίς 8 το βράδυ
στον Ιερό ΝαόΑγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στό ομώνυμο Δημοτικό Διαμέρισμα τής πόλεως του Αγρινίου.

Το απόγευμα τής Δευτέρας 2 Νοεμβρίου και ώρα 5 θα ψαλεί η ιερά παράκληση τών Αγίων μας.

Στά πλαίσια τής Σχολής Γονέων τής Ιεράς μας Μητροπόλεως αύριο το απόγευμα στίς 6.30, στο Πνευματικό Κέντρο Ι.Μ. Αιτωλ/νίας στήν ιερά πόλη του Μεσολογγίου, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με ομιλητή τον πατέρα Στυλιανό Καρπαθίου-ψυχίατρο με θέμα:

«Η τυφλή βία στο εκκρεμές μεταξύ απόγνωσης και εγκληματικότητας

(ο ρόλος της οικογένειας)».


Στά πλαίσια τής Σχολής Γονέων τής Ιεράς μας Μητροπόλεως,τήν Δευτέρα 2 Νοεμβρίου και ώρα 6.30 το απόγευμα, στο Παπαστράτειο Μέγαρο Αγρινίου θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με ομιλητή:

τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμ. π.Αυγουστίνο Ανδριτσόπουλο

ιεροκήρυκα τής Ιεράς μας Μητροπόλεως και ηγούμενο της Ι.Μ. Μυρτιάς

με θέμα:

«Οι ρίζες του 1940: Ο Μακεδονικός αγώνας και ο Παύλος Μελάς».



Ιερές αγρυπνιές επί τη εορτή

τής Ανακομιδής τών Ιερών Λειψάνων τού Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου,

θα τελεσθούν
τήν Δευτέρα 2 Νοεμβρίου, απο τίς 7.30 το βράδυ

στόν Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Ματαράγκας

και
στόν Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Αγρινίου


Κατά τη διάρκεια τών Ιερών Αγρυπνιών και στούς δύο Ιερούς Ναούς, θα τεθούν προς προσκύνηση Ιερά λείψανα του Αγ.Γεωργίου καθώς και άλλων Αγίων τής Εκκλησίας μας.



Την Τρίτη 3 Νοεμβρίου , εορτή της Ανακομιδής των Ιερών Λειψάνων του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου,
ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας,
θα ιερουργήσει στην Πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου ,
στα Ελληνικά Μεσολογγίου.

«Συνάντηση στην Πόλη: Το παρόν και το μέλλον της ομογένειας» στο Μέγαρο του Συλλόγου Κωνσταντινουπολιτών



Αύριο στίς 7 το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο του Συλλόγου Κωνσταντινουπολιτών (Δημοσθένους 117 Καλλιθέα),

η παρουσίαση της έκδοσης των Πρακτικών του Συνεδρίου


«Συνάντηση στην Πόλη: Το παρόν και το μέλλον της ομογένειας».


Υπενθυμίζουμε ότι το εν λόγω συνέδριο, είχε πραγματωθεί στην Πόλη, υπό την αιγίδα της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχου, το καλοκαίρι του 2006 με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Αποφοίτων Ζωγραφείου, οπότε και είχαν την ευκαιρία επιστήμονες από την Ελλάδα, την Τουρκία αλλά και από άλλες χώρες, να αναπτύξουν τις απόψεις και τις θέσεις τους, για το παρόν και το μέλλον της ομογένειας της Κωνσταντινουπόλεως.


Κατά το πρόγραμμα στην τελετή της παρουσίασης, θα μιλήσουν οι κ.κ.


Φραγκόπουλος Δημήτριος, Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου


Γαβρόγλου Κώστας, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών


Βίγκας Παντελής, Πρόεδρος του Συνδέσμου Αποφοίτων Ζωγραφείου Λυκείου και Αντιπρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Συνεδρίου


Συντονιστής: ο κ. Θεμιστοκλής Παχόπουλος, Πρόεδρος του Συλλόγου Κωνσταντινουπολιτών.


Είσοδος Ελεύθερη.

Ο π. Γερβάσιος Ραπτόπουλος στις φυλακές τής Ιορδανίας

Την Ιερά Μητρόπολη Φιλαδελφείας στο Αμμάν επισκέφθηκε ο π. Γερβάσιος Ραπτόπουλος με αδελφές της αδελφότητας «Η Οσία Ξένη», καθώς και άλλους προσκυνητές. Σκοπός τους ήταν η επίσκεψη των φυλακών στην Ιορδανία.

Με σχετικές ενέργειες του του σεβ. μητροπολίτου Φιλαδελφείας κ. Βενεδίκτου και την ευλογία της Α.Θ.Μ. του Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ. Θεοφίλου Γ΄, δόθηκε η σχετική άδεια για την επίσκεψη των φυλακών πλησίον του Αμμάν. Ο Μητροπολίτης συνοδευόμενος από τον π. Γερβάσιο και μέλη της Αδελφότητος επισκέφθηκαν τον Διευθυντή των φυλακών. Ο π. Γερβάσιος εξέθεσε το επί 33 έτη έργο της Αδελφότητας σε πολλές χώρες.

Κατόπιν έγινε επίσκεψη στον χώρο των φυλακών και ενώπιον 60 ατόμων ομίλησε ο π. Γερβάσιος για μισή ώρα ευχαριστώντας τον Βασιλέα Αμπντάλα για την παροχή άδειας, εξέφρασε λόγους θερμούς παρηγοριάς και υπομονής και τα μέλη της Αδελφότητας διένειμαν δώρα.

Η χαρά των φυλακισμένων ήταν απερίγραπτη και τα πρόσωπά τους γαλήνευσαν. Ο Διευθυντής των φυλακών διά μέσου του σεβ. μητροπολίτου ευχαρίστησε τον π. Γερβάσιο και τόνισε ότι πρώτη φορά κληρικός επισκέπτεται τις φυλακές της Ιορδανίας.

Ο π. Γερβάσιος κατά την επίσκεψή του στη Μητρόπολη υποσχέθηκε να βοηθήσει για την αποφυλάκιση των μικροποινητών. Κατόπιν σεβ. μητροπολίτης συνόδευσε τον π. Γερβάσιο εις το προσκύνημα του Ιορδάνου ποταμού και τέλος τον κατευόδωσε για το προσκύνημά του στην Αγία Πόλη Ιερουσαλήμ.

Τέλος, ο π. Γερβάσιος με ιδιαίτερη συγκίνηση εξέφρασε τις ευχαριστίες του για την ευκαιρία που του δόθηκε να γνωρίσει την Ιορδανία και το έργο της Μητροπόλεως Φιλαδελφείας και προσέφερε το ποσόν των 1000 ευρώ για την νέα μονή του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου παρά τον Ιορδάνη.

Μπορείτε να προσφέρετε στο έργο φροντιδας των φυλακισμένων του π. Γερβασίου Ραπτόπουλου. Πληροφορίες στην ιστοσελίδα του συλλόγου :

( http://www.diakonia-filakon.gr/welcome.php )

Χειροτονία του πρώτου Φιτζιανού Ορθόδοξου ιερέα στη Θεσσαλονίκη.

Οι στιγμές ήταν πολύ συγκινητικές. Κάποιες από αυτές μπορείτε να δείτε παρακάτω.

Τη θεία λειτουργία και τη χειροτονία τέλεσε ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης Νέας Ζηλανδίας κ. Αμφιλόχιος, ενώ συλλειτούργησαν ο σεβ. μητροπολίτης Ροδοστόλου και Αγίου Όρους κ. Χρυσόστομος, οι αρχιμανδρίτες π. Θεολόγος, π. Νικηφόρος (ιεραπόστολοι στο Κονγκό), ο π. Αναστάσιος (από την Κένυα), ο π. Πανάρετος από το Άγιο Όρος και οι πατέρες του μητροπολιτικού ναού.

Με τους λόγους του π. Βαρθολομαίου, του κ. Πράντζου και του σεβασμιωτάτου ενημερωθήκαμε για την πορεία της Ορθοδοξίας στην άλλη άκρη της Γης, στα νησιά Φίτζι του Ειρηνικού Ωκεανού και τονώθηκε το φρόνημά μας, γιατί εκεί επιτελείται ένα καθαρό αποστολικό έργο ευαγγελισμού των ντόπιων πληθυσμών.

Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν.

( http://www.omf.gr/xeirotoniavartholomaiou.el.aspx )

Μετά τον καφέ και το κέρασμα ξεκίνησε η σύναξη, κατά την οποία μας μίλησε περισσότερο ο π. Αμφιλόχιος, εκθέτοντας τα γεγονότα της απαρχής της Ορθοδοξίας στα νησιά Φίτζι.

Έτσι μάθαμε με λεπτομέρειες πώς ξεκίνησε, πώς γνώρισε τον νυν π. Βαρθολομαίο και την πρεσβυτέρα του Λυδία, τον πάστορα Άλμπερτ και τη σύζυγό του Μίλα. Λόγια αγάπης και ιεραποστολής μας απηύθυνε και ο σεβ. μητροπολίτης Ροδοστόλου π. Χρυσόστομος και ο πρόεδρός μας κ. Βάιος Πράντζος.

Η παρουσία πλήθους κόσμου, κληρικών και λαϊκών, και ο ιερός ενθουσιασμός μας τόνωσε και μας υπενθυμίζει ξανά και ξανά τις ευθύνες που αναλαμβάνουμε έναντι των νεοφωτίστων αδελφών και των ιεραποστόλων.

( http://www.omf.gr/hsynantisi.el.aspx )

Όσοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί επιθυμούν να ενισχύσουν

το ιεραποστολικό έργο στη Νέα Ζηλανδία και στα νησιά Φίτζι,

ας καταθέσουν την αγάπη τους μέσω της Αδελφότητας Ορθοδόξου Εξωτερικής Ιεραποστολής Θεσσαλονίκης. Πληροφορίες ΕΔΩ .

H Ορθόδοξη εκκλησία της Κορέας κάνει δραματική έκκληση για οικονομική ενίσχυση


Μια ακόμη, δραματική έκκληση για οικονομική ενίσχυση έρχεται από την Ορθόδοξη Ιεραποστολή στη Νότια Κορέα.

Τα οικονομικά προβλήματα είναι μεγάλα και όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες και Ιεραποστολές έχουν μεγάλες ανάγκες, στις οποίες καλούμαστε όλοι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί της Ελλάδας και της Κύπρου να συντρέξουμε και να συνβοηθήσουμε, κατά το δυνατόν, από το υστέρημα ή το περίσσευμα της καρδιάς μας.

Θα αφήσουμε την αδελφή εν Χριστώ Ορθόδοξη Εκκλησία της Κορέας αβοήθητη ;

Τι λέει η καρδιά μας ;

Διαβάστε την επιστολή προς τον Ιεραποστολικό Σύνδεσμο ” Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός” Θεσσαλονίκης.



ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΟΡΕΑΣ Σεούλ 4 Οκτωβρίου 2009

Αγαπητέ κ. Ασλανίδη,

Πιεζόμενοι από μεγάλη οικονομική δυσκολία σας γράφουμε το παρόν για να σας κάνουμε κοινωνό των δυσκολιών και προβλημάτων, τα οποία αντιμετωπίζουμε στην εν Κορέα Εκκλησία μας και να ζητήσουμε την βοήθεια του δραστήριου Ιεραποστολικού Συνδέσμου σας.

Τελείωσε ο μήνας Σεπτέμβριος και δεν είχαμε χρήματα για να πληρώσουμε τους μισθούς των ιερέων και των υπαλλήλων της Ιεράς Μητροπόλεως μας. Έτσι αναγκαστήκαμε να δανεισθούμε προχείρως είκοσι εκατομμύρια γουόν, δηλαδή περίπου δώδεκα χιλιάδες ευρώ, προκειμένου να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας έναντι των οικογενειών των εργαζομένων στην Εκκλησία μας.

Δεδομένου ότι δεν έχουμε καμιά μόνιμη οικονομική επιχορήγηση και η κάλυψη των οικονομικών μας εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικώς από τις προαιρετικές προσφορές αγαπώντων το έργο της ορθοδόξου μαρτυρίας εις πάντα τα έθνη, σας παρακαλούμε να μας συμπεριλάβετε, όπως μας έχετε υποσχεθεί στο παρελθόν (50.000 ευρώ), στον κατάλογο των αποδεκτών της κατ’ έτος βοηθείας, την οποία παρέχει ο Ιεραποστολικός Σύνδεσμός σας στα διάφορα ανά τον κόσμο ορθόδοξα ιεραποστολικά κλιμάκια.

Η προσφορά σας θα μπορούσε να δίδεται ανά δίμηνο, ώστε να είναι πιο ανώδυνη για το ταμείο του Συνδέσμου σας.

Εν αναμονή της θετικής ανταποκρίσεώς σας στο αίτημά μας και ευχόμενοι υγεία και κάθε ευλογία παρά Κυρίου σε σας και στα λοιπά μέλη του Συνδέσμου, διατελούμε

Μετά πολλής τιμής και αγάπης εν Κυρίω

Ο Κορέας Αμβρόσιος

( http://www.iersyn.gr/letters.html#mk )

Μπορείτε να στείλετε, άμεσα, την αγάπη σας στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Κορέας μέσω του Ι.Σ Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός Θεσσαλονίκης. Πληροφορίες ΕΔΩ και ΕΔΩ.

Επ’ ευκαιρίας, αν υπάρχει κάποιος εν Χριστώ Ορθόδοξος αδελφός από Νότια Κορέα ελληνομαθής που διαβάζει αυτές τις γραμμές, θα παρακαλούσαμε να ζητήσει από τη Ορθόδοξη Μητρόπολη Κορέας να ανανεώσει την ιστοσελίδα της Ορθόδοξης Εκκλησίας με ειδήσεις στα αγγλικά, για να ενημερώνονται οι απανταχού της γης Ορθόδοξοι Χριστιανοί και να προσφέρουν, κατά το μέτρο των δυνατοτήτων τους.

Ιησούς Χριστός ο καλύτερος φίλος μας

Δημητρίου Αλεξ. Τζούμα (†)

Πρωτοπρεσβυτέρου - Αρεοπαγίτου ε.τ.


Στους απλούς και ταπεινούς Χριστιανούς, ανεξαρτήτως εθνότητος, φύλου και χρώματος, που λατρεύουν, αγαπούν και τιμούν τον Κύριον, με πολλήν εν Χριστώ αγάπη.

Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2009

Χαῖρε Σταυρέ, ἡ ἐπιτυχία ἐκείνων πού ἐλπίζουν, ἔχοντες ἐμπιστοσύνην εἰς τήν Χάριν σου, καί ἔτσι δέν ἀποτυγχάνουν εἰς τάς ἐλπίδας των


θετσαντα Χριστέ,

τν ντολν σου,

τν προπτορα δμ, τοΠαραδεσου ξρισας,

τν δΛστν Οκτρμον, ὁμολογσαντσε ν Σταυρῷ,

ν ατεσκισας κρζοντα·

Μνήσθητί μου Σωτήρ, ἐν τῇ Βασιλείᾳ σου.

Τὸν γενναῖον καὶ μέγαν Ζηνόβιον, ἐν ᾀσμάτων ᾠδαῖς εὐφημήσωμεν, καὶ σὺν αὐτῷ τὴν παρθένον καὶ ἄσπιλον Ζηνοβίαν· ὑπάρχει γὰρ σύναθλος



Συγκαρτερεί σοι Ζηνόβιε το ξίφος, H καρτερόφρων καν γυνή Ζηνοβία.
Tμήθη Ζηνοβίη και αδελφεός εν τριακοστή
.


Oύτοι ήτον,
κατά τους χρόνους του βασιλέως Διοκλητιανού,
έν έτει σξ {290},
τέκνα γονέων ευσεβών.

Πιασθείς δε πρώτον ο Ζηνόβιος, παρεστάθη εις τον ηγεμόνα.
Όταν δε ερώτα αυτόν ο ηγεμών, τότε και η αδελφή του Ζηνοβία παρέδωκε μόνη τον εαυτόν της εις τους δημίους.

Όθεν δέρνονται και οι δύω.
Kαι βάλλονται μέσα εις καζάνι γεμάτον από πίσσαν.
Eπειδή δε εφυλάχθησαν αβλαβείς με την χάριν του Θεού από την ανωτέρω βάσανον, διά τούτο αποκεφαλίζονται διά ξίφους.
Kαι ούτω λαμβάνουν τους στεφάνους του μαρτυρίου.

πηγή:
Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού.

Η ΘΕΣΜΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΓΩΛΑΓΝΕΙΑ ΤΩΝ ΑΓΑΜΙΔΙΩΝ


Μέσα στην ιστορία της Εκκλησίας έχουν κατατεθή πολλά και επιφανή "παρθενίας εγκώμια".


Δίνουν την εντύπωση, ίσως στον ανώριμο αναγνώστη, ότι κυριαρχούνται απο έναν τυπικά ναρκισσιστικό πρωταθλητισμό. Και συνοδεύεται ο ναρκισσισμός κατά κανόνα (η κλινική ψυχολογία ερμηνεύει εμπεριστατωμένα το γιατί), απο τον χθόνιο τρόμο για τη σεξουαλικότητα, την άκρα ενοχοποίηση της σεξουαλικότητας.

Σήμερα, στα πλαίσια του παγκοσμιοποιημένου πολιτισμού της ατομοκεντρικής χρησιμοθηρίας, καταλαβαίνουμε και την παρθενία κυρίως ως αγαμία,
δηλαδή ως αποφυγή του γάμου για χάρη της απερίσπαστης απο οικογενειακές μέριμνες στράτευσης στο έργο της Εκκλησίας.

Και είναι φυσικό, γιατί ο σημερινός πολιτισμός γεννήθηκε απο το αναποδογύρισμα των προυποθέσεων του εκκλησιαστικού τρόπου ύπαρξης και ζωής- τον γέννησε η μεσαιωνική Δύση μετά την απόσχισή της απο το σώμα της Καθολικής Εκκλησίας.
Οι αυτονόητες στον πολιτισμό μας σήμερα προτεραιότητες, του ατομοκεντρισμού και της χρησιμοθηρίας, έχουν στρεβλώσει συνολικά την γλώσσα του εκκλησιαστικού ευαγγελίου:

Καταλαβαίνουμε τη σωτηρία σαν ατομική επιδίωξη και νομική καταξίωση, την πίστη σαν πακέτο ατομικών πεποιθήσεων, τον πρεσβύτερο της Εκκλησίας σαν "ιερέα" θρησκείας, τον επίσκοπο σαν "δεσπότη", διοικητικό εξουσιαστή του ιδεολογικού και ιεροπρακτικού μηχανισμού της θρησκείας.

Με τέτοιες προσλαμβάνουσες κατανοούμε και την αγαμία σαν τυπικό προαπαιτούμενο για τη "βαθμίδα" ιερωσύνης του πρεσβυτέρου και του επισκόπου στον Ρωμαιοκαθολικισμό, για τη "βαθμίδα" του επισκόπου στην Ορθοδοξία.
Ως τυπικό προσόν η αγαμία διαστέλλεται σιωπηρά, αλλά σαφώς απο την παρθενία των παραδοσιακών "εγκωμίων"- καταξιώνεται με κριτήρια χρησιμοθηρικής αποτελεσματικότητας: απερίσπαστης απο συζυγικές μέριμνες στράτευσης.

Στην "ορθόδοξη" πρακτική, όταν η ανάληψη της ιερωσύνης προηγείται χρονικά, το εκκλησιαστικό μυστήριο του γάμου αποκλείεται- άν ο έγγαμος κληρικός χηρέψει, πρέπει στανικά να μεταταχθή στις τάξεις του άγαμου κλήρου.

Ο " άγαμος κλήρος" είναι μια τρίτη κατηγορία: ούτε μοναχοί, στην άσκηση του κοινοβίου ή της αναχώρησης, ούτε οικογενειάρχες, στο άθλημα μοιρασιάς του εαυτού.

Είναι (κατά κανόνα) οι καριερίστες της θρησκευτικής εξουσίας, κάτι σαν τους ευνούχους των άλλοτε βασιλικών αυλών.

Φύονται και αυξάνονται, συνήθως, στην καμαρίλα επισκοπικών αυλών, μαθαίνουν να υπαλλάσσουν τη σεξουαλική στέρηση σε καριέρα με στόχο τον δεσποτικό "θρόνο", την εγωλαγνεία, θεσμοποιημένη:

Να εξουσιάζουν συνειδήσεις, να εκμεταλλεύονται την προβατώδη υποταγή του ποιμνίου, να θυμιάζονται ως είδωλα και να πολυχρονίζονται ακαταπαύστως στη λατρεία.

Μια τέτοια καριέρα γοητεύει τα νεαρά ΑΓΑΜΙΔΙΑ των επισκοπικών αυλών,
τα θέλγει επιπλέον και η γυναικώδης ενασχόληση με κοσμήματα, αυτοκρατορικές μίτρες και σκήπτρα, χρυσοποίκιλτα ενδύματα.

Στην ιεράρχηση ευθυνών, αξιωμάτων και προβαδισμάτων τα ΑΓΑΜΙΔΙΑ υποσκελίζουν αυτονοήτως πολιούς πρεσβυτέρους, μόνο επειδή "μετά γυναικός ουκ εμολύνθησαν"- διέσωσαν τη ναρκισσιστική αυτονομία τους ανυπότακτοι σε συζυγία.


"Συζυγίας εγκώμιον- υπο ανωνύμου τινός εγγάμου". Περιοδικό ΕΠΙΓΝΩΣΗ,τχ. 109.


Πίνακας:"Γυναίκα και Έρωτας" Γιάννη Τσαρούχη

πηγή:Ιδιωτική Οδός

Φ. Κόντογλου :"Σηκώστε τα χέρια σας ψηλά, και παρακαλέσετε τον Κύριο, γιατί άλλη σωτηρία και βοήθεια δεν υπάρχει απ’ αυτόν"




"Από δω που σας βλέπω, αδέρφια μου, σε μια πιθαμή από τον χάρο,

πόσο απορώ για την τρέλλα που μας ρίχνουνε τα πάθη μας!

Άνθρωπε βλογημένε,

φάγε και πιες με μέτρο, δίχως ν’ αρπάχνεις τ’ αλλουνού το μερίδιο,

ζήσε με την απαιτούμενη ανάπαυση,
φχαρίστησε τον Κύριο, βγάλε από πάνω σου την ψώρα της περηφάνειας, και να δεις πως η ζωή μας θα χάσει την αγριότητά της.

Τι μαλλώνετε για τα πολιτικά, για τα λεφτά, για τα αξιώματα, για τις εξουσίες, και φαρμακώνετε τη ζωή σας;

Όλοι είμαστε καταδικασμένοι, μελλοθάνατοι...

Ο καθένας μας ας είναι αγαπητός στα μάτια του άλλου,
γιατί είναι και κείνος μελλοθάνατος σας κι αυτόν.

Το κορμί, ‘η πολύμοχθος σαρξ’, που γι’ αυτή κάναμε τον κόσμο κόλαση, πόσο θα βαστάξει;

Δώστε προσοχή στην ψυχή, σ’ αυτόν τον αθάνατο θησαυρό, και τότε, και το σώμα σας θα ανακουφισθεί και θα γεμίσει από ευφροσύνη.

Σηκώστε τα χέρια σας που τα κουνάτε περήφανα, σηκώστε τα ψηλά, και παρακαλέσετε τον Κύριο,

γιατί άλλη σωτηρία και βοήθεια δεν υπάρχει απ’ αυτόν.

Παρατείστε τις ψευτιές, τα ξεγελάσματα και τις ψευτοπαρηγοριές..."

πηγή:
Φ. Κόντογλου
, Η δίψα της αγάπης.
Μυστικά Άνθη, Εκδόσεις Αστήρ 1977, σ. 91.

Τοπικές Εκκλησιαστικές Ειδήσεις


Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.Κοσμάς,
αύριο το πρωί
, θα ιερουργήσει στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Πετροχωρίου Θέρμου όπου στη συνέχεια θα τελέσει το μνημόσυνο του μακαριστού εφημερίου του Ναού π. Αποστόλου Καστανά.


Αύριο στίς 5 το απόγευμα,
ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, θα χοροστατήσει του Εσπερινού των Εγκαινίων,στον Ιερό Ναό Αποστόλου Παύλου Μενιδίου.Ενώ τήν επομένη ημέρα θα τελέσει τήν ακολουθία τών Εγκαινίων και τήνΠανηγυρική Θεία Λειτουργία.


Πανηγυρίζουν την Κυριακή με την ευκαιρία της εορτής των

Αγίων Κοσμά και Δαμιανού τών Αναργύρων

και τής μητρός αυτών Θεοδότης (τών εκ Μ.Ασίας),

ο ομώνυμος Ιερός Ναός τών Αγίων Αναργύρων στόν Θύαμο Βάλτου

και ο ιδρυματικός Ναός τής Χριστιανικής Ενώσεως Αγρινίου
(Σάββατο: 6.30μ.μ. ο Μέγας Εσπερινός,
Κυριακή:6.45 π.μ. Όρθρος-Θεία Λειτουργία).




Πανηγυρίζει τήν Δευτέρα 2 Νοεμβρίου,
επί τη εορτή των ΑγίωνΝεομαρτύρων Θεοδώρου,Λάμπρου και ετέρου ανωνύμου τών έν Βραχωρίω μαρτυρησάντων,

το ομώνυμο παρεκκλήσιο του Ιερού Ναού Ζωοδόχου Πηγής Αγρινίου .
Τήν Κυριακή το απόγευμα θα ψαλεί Μέγας εσπερινός μετ΄αρτοκλασίας και Θείου Κηρύγματος.Τήν Δευτέρα το πρωί θα ψαλεί ο Όρθρος τής εορτής τών Αγίων και στη συνέχεια θα τελεσθεί Πανηγυρική Θεία Λειτουργία μετα Θείου Κηρύγματος.


Ιερά αγρυπνία επί τη εορτή

των Αγίων Νεομαρτύρων Θεοδώρου, Λάμπρου και ετέρου ανωνύμου τών έν Βραχωρίω μαρτυρησάντων,
θα τελεσθεί τήν Κυριακή 1 Νοεμβρίου απο τίς 8 το βράδυ
στον Ιερό ΝαόΑγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στό ομώνυμο Δημοτικό Διαμέρισμα τής πόλεως του Αγρινίου.

Το απόγευμα τής Δευτέρας 2 Νοεμβρίου και ώρα 5 θα ψαλεί η ιερά παράκληση τών Αγίων μας.

Στά πλαίσια τής Σχολής Γονέων τής Ιεράς μας Μητροπόλεως τήν Κυριακή 1 Νοεμβρίου και ώρα 6.30 μ.μ. στο Πνευματικό Κέντρο Ι.Μ. Αιτωλ/νίας στήν ιερά πόλη του Μεσολογγίου , θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με ομιλητή τον πατέρα Στυλιανό Καρπαθίου-ψυχίατρο με θέμα:

«Η τυφλή βία στο εκκρεμές μεταξύ απόγνωσης και εγκληματικότητας

(ο ρόλος της οικογένειας)».


Στά πλαίσια τής Σχολής Γονέων τής Ιεράς μας Μητροπόλεως,τήν Δευτέρα 2 Νοεμβρίου και ώρα 6.30 το απόγευμα, στο Παπαστράτειο Μέγαρο Αγρινίου θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με ομιλητή τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμ. π.Αυγουστίνο Ανδριτσόπουλο-ιεροκήρυκα -ηγούμενο της Ι.Μ. Μυρτιάς με θέμα:

«Οι ρίζες του 1940: Ο Μακεδονικός αγώνας και ο Παύλος Μελάς».



Ιερές αγρυπνιές επί τη εορτή

τής Ανακομιδής τών Ιερών Λειψάνων τού Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου,

θα τελεσθούν
τήν Δευτέρα 2 Νοεμβρίου, απο τίς 7.30 το βράδυ

στόν Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Ματαράγκας

και
στόν Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Αγρινίου


Κατά τη διάρκεια τών Ιερών Αγρυπνιών και στούς δύο Ιερούς Ναούς, θα τεθούν προς προσκύνηση Ιερά λείψανα του Αγ.Γεωργίου καθώς και άλλων Αγίων τής Εκκλησίας μας.



Την Τρίτη 3 Νοεμβρίου , εορτή της Ανακομιδής των Ιερών Λειψάνων του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου,
ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας,
θα ιερουργήσει στην Πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου ,
στα Ελληνικά Μεσολογγίου.

Συγκίνησε για μία ακόμη φορά η παρέλαση των πομάκων μαθητών στο Μεγάλο Δέροιο.

Ανταπόκριση

Μεγάλο Δέρειο, Τετάρτη, 28η Οκτωβρίου 2009, ώρα 11:00 π








Παρακολουθήσαμε σήμερα την παρέλαση και τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου στο χωριό Μεγάλο Δέρειο στην ακριτική μας Θράκη.

Εκεί όπου η ηρωική δασκάλα Χαρά Νικοπούλου συνεχίζει απτόητη το έργο της.
Το "ηρωική" δεν είναι σχήμα λόγου αλλά βρίσκει αληθινά έκφραση στο πρόσωπο αυτής της δασκάλας.

Της δασκάλας που άντεξε
  • στις πιέσεις και στους εκβιασμούς του Τουρκικού Προξενείου και των εγκαθέτων του,
  • που άντεξε στον ξυλοδαρμό αλλά στις απειλές ακόμη και για τη ζωή της,
  • που άντεξε στις προσπάθειες περιθωριοποίησης και κατασυκοφάντησης της,
και που τώρα μπορεί να καμαρώνει τους μαθητές της να τραγουδάνε το "Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει" και να απαγγέλλουν ποιήματα για την εθνική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου.

Παρουσία δεκάδων επισήμων αλλά κυρίως των εκατοντάδων πομάκων κατοίκων του Μεγάλου Δερείου χαρήκαμε μία ακόμη χρονιά την όμορφη παρέλαση των μικρών μαθητών, τις καταθέσεις στεφάνων, την απαγγελία ποιημάτων από ΟΛΟΥΣ τους μαθητές του σχολείου και κατασυγκινηθήκαμε ακούγοντάς τους να τραγουδάνε τα τραγούδια και τον εθνικό μας ύμνο κυματίζοντας τις σημαίες τους και πέφτοντας με το πέρας της γιορτής στην αγκαλιά της δασκάλας τους.

Παραθέτουμε μερικές φωτογραφίες αν και δύσκολα μπορούμε να μεταδώσουμε τέτοια έντονη συγκίνηση.
Ειλικρινά, αν θέλετε στην επόμενη παρέλαση να δακρύσετε, κάντε τον κόπο και ανεβείτε στο Μεγάλο Δέρειο.


Τέλος,

επειδή από ότι φαίνεται πολλοί προσπαθούν να αλλοιώσουν το νόημα της εθνικής μας γιορτής και από "περήφανο-νικηφόρο-ηρωϊκό έπος των Ελλήνων" να τον μετατρέψουν σε μηνύματα για το "περιβάλλον", την "οικονομία" και πολλές "κοινωνικοπολιτικές ασυναρτησίες", εμείς θα βροντοφωνάξουμε σε όλους αυτούς τους φτηνούς "κουλτουριάρηδες" και "πολιτικάντηδες" ότι

Η Ελλάδα ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ.


Και όσο κι αν κάποιοι προσπαθούνε να μας κάνουν να ξεχάσουμε, εκεί, στα βορειοηπειρωτικά βουνά, θα συνεχίσουν να παραμένουν άταφα τα νεκρά σώματα των χιλιάδων ηρώων μας, περιμένοντας την αναγνώριση της θυσίας τους και την δικαίωση από μια γενιά μπουχτισμένη από ηδονές, υλικά αγαθά και τραγική έλλειψη ιδανικών.

Ίσως μια μέρα,
δίπλα στις φωτογραφίες των πολεμιστών του 1940, προστεθούν και σημερινοί ήρωες και ηρωίδες που δεν οπισθοχωρούν στις απειλές και συνεχίζουν να κρατάνε ψηλά το κεφάλι.

Και μας κάνουνε αληθινά περήφανους.

πηγή:
ΑντιΠαρακμή

Ο ΜΠΙΛ ΚΛΙΝΤΟΝ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ



Ρεπορτάζ - φωτό: Νικόλαος Μαγγίνας

Xθες το απόγευμα ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος συναντήθηκε με τον τέως Πρόεδρο των ΗΠΑ Μπίλ Κλίντον. Ο κ. Κλίντον επισκέφθηκε τον Οικουμενικό Πατριάρχη στο ξενοδοχείο Waldorf Astoria στη Νέα Υόρκη, όπου έχει καταλύσει ο Πατριάρχης.

Στο επίκεντρο της συζήτησης των δύο ανδρών βρέθηκαν περιβαλλοντικά ζητήματα και οι σχετικές πρωτοβουλίες του Οικουμενικού Θρόνου, η πορεία του διαθρησκειακού και διαπολιτισμικού διαλόγου καθώς επίσης και ζητήματα που αφορούν τη ζωή της πρωτόθρονης Εκκλησίας της Ορθοδοξίας. Μάλιστα ο Πρόεδρος Κλίντον θυμήθηκε και την επίσημη επίσκεψη που πραγματοποίησε στην έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, το 1999, συνοδευόμενος από την σύζυγό του Χίλαρι (νυν υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ), και την κόρη τους Τσέλσι.



Ο Πρόεδρος Κλίντον διαβεβαίωσε τον Πατριάρχη ότι σκέπτεται πάντοτε το Πατριαρχείο. Μετά την ιδιαίτερη συνάντηση που έγινε σε θερμό κλίμα, ακολούθησε ευρύτερη συζήτηση με την συμμετοχή του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Δημητρίου καθώς επίσης και με τους Ιεράρχες που συνοδεύουν τον Οικουμενικό Πατριάρχη, Μητροπολίτες Γέροντα Χαλκηδόνος Αθανάσιο, Γαλλίας Εμμανουήλ και Κορέας Αμβρόσιο.


πηγή:Φώς Φαναρίου

ΚΑ΄ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας


Με απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος πραγματοποιείται, υπό την αιγίδα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου και με την φιλοξενία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ, από 2 έως 4 Νοεμβρίου 2009, στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Πειραιώς,

η «ΚΑ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας»,

με θέμα: «Σύγχρονες αιρέσεις - προέλευση, εκδηλώσεις, κατανόησή τους».


Στην Συνδιάσκεψη συμμετέχουν Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες και οι Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Κρήτης και της Δωδεκανήσου, με ειδικούς Εντεταλμένους για θέματα αιρέσεων.

Οι Συνδιασκέψεις αυτές αποτελούν μια υπερεικοσαετή πρωτοβουλία της Εκκλησίας της Ελλάδος με Πανορθόδοξη απήχηση, για την ενημέρωση πάνω σε θέματα της σύγχρονης ποικιλόμορφης πλάνης.

Μετά τον χαιρετισμό του φιλοξενούντος την Συνδιάσκεψη Σεβ. Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ, θα κηρύξει την έναρξη των εργασιών ο Πρόεδρος της Συνδιασκέψεως, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελέτιος. Εν συνεχεία, θα αναγνωστούν τα Μηνύματα των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών και θα πραγματοποιηθούν δύο Εισηγήσεις:

του Αιδεσιμολογιωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου κ. Βασιλείου Γεωργόπουλου, Λέκτορος της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ. με θέμα:

«Η προέλευση των Προτεσταντικών αιρέσεων»


και του Θεολόγου Καθηγητού κ. Λάμπρου Σκόντζου με θέμα:

«Σύγχρονες μορφές ποιμαντικής αντιμετωπίσεως των νεοφανών αιρέσεων».

Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου

Α΄ Πανελλήνιο Συνέδριο για θέματα Θρησκευτικού Τουρισμού

Το Συνοδικό Γραφείο Προσκυνηματικών Περιηγήσεων της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος με την ευκαιρία της πραγματοποιήσεως του Α΄ Πανελληνίου Συνεδρίου για θέματα Θρησκευτικού Τουρισμού των Στελεχών των Ιερών Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, με γενικότερο θέμα:


«ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΙΣ (ΙΣΤΟΡΙΑ-ΠΑΡΑΔΟΣΗ - ΝΕΩΤΕΡΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ) ΤΑ ΕΠΤΑΝΗΣΑ ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ»
από 14ης έως και 15ης Νοεμβρίου 2009 στη Ζάκυνθο, διοργανώνει Συνέντευξη Τύπου, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 12.00 μ. στην Αίθουσα Τύπου της Ιεράς Συνόδου.

Η Συνέντευξη θα δοθεί από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ζακύνθου κ. Χρυσόστομο, Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής για την διεξαγωγή του Α΄ Πανελληνίου Συνεδρίου, συνεπικουρούμενο από τους: α) Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη κ. Σπυρίδωνα Κατραμάδο, Γραμματέα του Συνοδικού Γραφείου Προσκυνηματικών Περιηγήσεων, β) κ. Γεώργιο Κούρτη, Α΄ Αντιπρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής, Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και γ) κ. Γεώργιο Κασιμάτη, Β΄ Αντιπρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής, Διευθυντή του Γραφείου της Αντιπροσωπείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Ελλάδα.

Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου

Επιμορφωτικό Σεμιναρίο Παιδαγωγικής καί διδακτικής Κατάρτισης, στά Γραφεία της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ
Χαλκοκονδύλη 37. 10432 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 2105224180-FAX. 2105224420
Iστοχώρος: www.petheol.gr
e-mail: panenthe@otenet.gr
& enosis@petheol.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


H Πανελλήνιος Ένωσις Θεολόγων, ευρίσκεται στήν ευχάριστη θέση νά ανακοινώσει στούς συναδέλφους καί νέους θεολόγους ότι,

μέ τήν ευλογία του Θεού, λειτουργεί καί εφέτος

τό επιμορφωτικό Σεμιναρίο Παιδαγωγικής καί διδακτικής Κατάρτισης, στά Γραφεία της Π.Ε.Θ. ( Χαλκοκονδύλη 37, όροφος 3ος).

Εισηγητής στίς 31 Oκτωβρίου 2009, ημέρα Σάββατο καί ωρα 11.30-14.00,

θά είναι ο Δρ. θεολογίας κ. Iωάννης Τσάγκας, Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων,

μέ τό παρακάτω θέμα:

«Παιδαγωγικο-ψυχολογικό κλίμα τάξης καί διδασκαλία των Θρησκευτικών».

Aπό τή Γραμματεία της ΠΕΘ

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2009

Οσιομάρτυς Αναστασία, φυγαδεύουσα, πάσαν θλίψιν και στενοχωρίαν, πάσαν συμφοράν και ασθένειαν, θεραπεύεις σους ικέτας πολλαπλώς!




Πάντες οι εν νόσοις χαλεπαίς,

και ταις τρικυμίαις του βίου, εκταρασσόμενοι νυν,

δεύτε δη προσδράμωμεν και προσκυνήσωμεν,

την εικόνα την πάντιμον,

της Αναστασίας,

ταύτην ικετεύοντες εν κατανύξει πολλή,

σπεύσον, εξεγέρθητι όπως πάντας εκ παθών αναστήσης,

Μάρτυς

Αναστάσεως φερώνυμε.

Τη αυτή ημέρα, μνήμη της Aγίας Oσιομάρτυρος Αναστασίας της Pωμαίας


ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Η ΡΩΜΑΙΑ

Πρωτ. π. Γεωργίου Παπαβαρνάβα

Γεννήθηκε και έζησε στην Ρώμη τον 3ο μ. Χ. αιώνα επί αυτοκράτορος Δεκίου. Είχε εγκαταβιώσει σε Μοναστήρι και ως Μοναχή συνελήφθη, ομολόγησε με θάρρος την πίστη της και μετά από φρικτά βασανιστήρια ετελείωσε την ζωή της με τρόπο μαρτυρικό.

Ευεργετούσε τους ανθρώπους όσο ζούσε με την αγία της ζωή και την ευάρεστη στον Θεό προσευχή της. Ευεργετεί και παρηγορεί και μετά τον θάνατό της ακόμη περισσότερο. Η παρουσία της είναι ζωντανή σε όσους με ευλάβεια προστρέχουν στις πρεσβείες της. Τα ιερά Λείψανά της, που αποπνέουν την ευωδία του αγίου Πνεύματος, αποτελούν πηγή ιάσεων και θεραπείας διαφόρων ασθενειών, ψυχικών και σωματικών.

Όταν, ως νεαρός φοιτητής, πρωτοεπισκέφθηκα μαζί με φίλους το Άγιον Όρος και συγκεκριμένα την Μονή Γρηγορίου μας προσέφεραν οι Πατέρες τα ιερά Λείψανα των Αγίων της Μονής, για να τα προσκυνήσουμε και να λάβουμε την ευλογία τους. Είναι τα μοσχομύριστα λουλούδια που υπάρχουν στο Περιβόλι της Παναγίας και ένα από τα ακριβότερα δώρα που προσφέρουν οι αγιορείτες Πατέρες στους προσκυνητάς.

Μεταξύ των άλλων ιερών Λειψάνων, θυμάμαι ήταν και εκείνο της οσιομάρτυρος Αναστασίας της Ρωμαίας, η οποία ανήκει στην τριάδα των Πολιούχων της Μονής, μαζί με τον άγιο Νικόλαο Επίσκοπο Μύρων της Λυκίας και τον όσιο Γρηγόριο, τον Κτίτορα της Μονής.

Εκτός από την ευωδία του ιερού της Λειψάνου μου έμειναν χαραγμένες στην μνήμη οι διηγήσεις των Πατέρων για τις θαυματουργικές, σε κρίσιμες γι’ αυτούς ώρες, επεμβάσεις της και κυρίως για το ότι η Αγία αποτελεί γι’ αυτούς “καταφυγήν εν ταις θλίψεσιν”, στήριγμα και παρηγοριά.

Ήταν νέα στην ηλικία όταν συνελήφθη και μαρτύρησε, αλλά με γηραλέα φρόνηση και ανδρείο φρόνημα. Δεν κάμφθηκε μπροστά στα πιο σκληρά βασανιστήρια, αφού τις αφήρεσαν τους μαστούς, την έβαλαν σε πυρακτωμένα σίδερα, τις ξέσχισαν τις σάρκες. Παρέμεινε αλύγιστη μέχρι την στιγμή που της έκοψαν το κεφάλι. Η αγία ζωή της, το θαυμαστό της μαρτύριο, η μεγάλη αγάπη της που εκδηλώνεται διαχρονικά σε όσους την επικαλούνται, αλλά και η υμνολογία της Εκκλησίας μας, μας δίνουν αφορμή να τονίσουμε τα παρακάτω:

Η Οσιομάρτυς, όπως άλλωστε όλοι οι άγιοι, είχε καθαρό λογισμό. Δηλαδή είχε καθαρίσει με την άσκηση και την τήρηση των ευαγγελικών εντολών το οπτικό μέρος της ψυχής που είναι ο νούς και έτσι μπορούσε να διακρίνη τις άκτιστες ενέργειες της Χάριτος του Θεού, από τις κτιστές δαιμονικές ενέργειες. Έμαθε να μη κρατά και επεξεργάζεται τους ακάθαρτους λογισμούς, αλλά να τους διώχνη προτού εισχωρήσουν στο νού και από εκεί στην καρδιά και γίνουν πράξη.

Λογισμοί είναι σκέψεις με εικόνες μαζί, που με την βοήθεια της φαντασίας και των παθών αιχμαλωτίζουν τον νούν. Γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή να μη εισέρχονται στον νού, αλλά να παραμένουν στην λογική. Κατ’ αρχάς κρατά κανείς τους αγαθούς λογισμούς και διώχνει τους πονηρούς ή τους μετατρέπει σε αγαθούς. Στην συνέχεια όμως καλόν είναι να μην επεξεργάζεται ούτε τους αγαθούς λογισμούς, γιατί ενδεχομένως να μην είναι τελείως απαλλαγμένοι από έννοιες εμπαθείς.

Η νίκη εναντίον του διαβόλου και της αμαρτίας ή αντίθετα η ήττα και η υποδούλωση, από τους λογισμούς ξεκινά. Όποιος εξέρχεται νικητής σε επίπεδο λογισμών, αυτός μπορεί να προχωρήση στα υψηλότερα επίπεδα της πνευματικής ζωής. Γι’ αυτό οι άγιοι Πατέρες ονομάζουν την πάλη εναντίον των λογισμών τέχνη τεχνών και επιστήμη επιστημών. Η αγία Αναστασία δεν αρνήθηκε τον Χριστό και δεν θυσίασε στα είδωλα, αλλά ενίκησε και κατήσχυνε τους τυράννους παραμένοντας σταθερή στην πίστη της ως στύλος ακλόνητος, επειδή δεν ηττήθηκε στην πάλη εναντίον των λογισμών. Την αλήθεια αυτή υπογραμμίζει με θαυμάσιο τρόπο ένας υπέροχος ύμνος αφιερωμένος στους αγίους Μάρτυρας: “ουχ ηττήθης λογισμώ, ου ξοάνοις επέθησας, αλλά γέγονας εθελόθυτον θύμα και θυσία ασφαλής τε και τελεία ... τω Δεσπότη σου”.

Η πάλη με τους λογισμούς είναι από τα σημαντικότερα κεφάλαια της πνευματικής ζωής. Από αυτήν εξαρτάται όχι μόνον η πνευματική πρόοδος και σωτηρία, αλλά και ο τρόπος ζωής και καθημερινής συμπεριφοράς μας, διότι η αρετή, όπως και η κακία, έχουν κοινωνικές προεκτάσεις.

Όποιος βασανίζεται από τους λογισμούς και δεν μπορεί να ειρηνεύση και να τα βρη με τον εαυτό του, επηρεάζει αρνητικά και τον κοινωνικό του περίγυρο, αφού ούτε με τους άλλους είναι δυνατόν να τα βρή.

Όσα συμβαίνουν καθημερινά γύρω μας να τα δεχόμαστε με αγαθό και απλό λογισμό, χωρίς να μπαίνουμε σε σύνθετες διεργασίες, του τύπου πώς και γιατί και άρα τούτο και άρα εκείνο, που περιπλέκουν χειρότερα τα θέματα και δημιουργούν προβλήματα εκ του μηδενός.

Η απλότης για την οποία ομιλεί ο Απόστολος Παύλος δεν είναι άσχετη με τους λογισμούς και είναι αληθινός πλούτος, “πλουτιζόμενοι εις πάσαν απλότητα”.

Η νίκη σε επίπεδο λογισμών καταξιώνει τον άνθρωπο σε κοινωνικό επίπεδο, και κυρίως τον οδηγεί στην ζωντανή Θεοκοινωνία

πηγή:Εκκλησιαστική Παρέμβαση

Ο πατήρ Γεώργιος Καψάνης, ηγούμενος τής Ιεράς Μονής Γρηγορίου, μάς ομιλεί γιά τήν Αγία Αναστασία











Ξέρει ο Θεός !

.

"Ξέρει ο Θεός ! . . .
Σε βάζει στα χέρια Του !
Σε αναλαμβάνει . . . και από ΄κει και πέρα ,
σε οδηγεί έτσι , που ο ένας πόνος να φέρνει τον άλλο ,
το ένα μαρτύριο να ακολουθεί το άλλο ,
η μια τρυκυμία να διαδέχεται την άλλη ,
αλλά . . . και η μια Χάρη να φέρνει την άλλη ,
ο γλυκασμός της ψυχής να σε ανακουφίζει ,
και τελικά να προκόπτεις ,
και να ευχαριστείς το Θεό , για τον πόνο ,
για τη δυστυχία , για τη θλίψη ,
γιατί ήταν τα κλειδιά . . .
ν΄ ανοίξεις την πόρτα και να τον συναντήσεις ! . . . "
.

( Αποστάγματα σκέψεων από το βιβλίο του π. Συμεών Κραγιόπουλου ,
" Το Μυστήριο του πόνου , από το κεφάλαιο Δ΄ )

.
Την καλημέρα μου σε κάθε Διαβάτη και Οδοιπόρο της ζωής .
Κάθε όμορφο κι΄ ευλογημένο στου καθενός τον δρόμο και την πορεία .
Ο Θεός μαζί σας .
.
Διαβάτης

.

Ιωάννης Μεταξάς "Αγώνισθήτε δια την πατρίδα, τας γυναίκας και τα παιδιά σας και τας ιεράς μας παραδόσεις.Νυν υπέρ πάντων ο αγών".


Διάγγελμα του Πρωθυπουργού προς τον Ελληνικόν Λαόν
28 Οκτωβρίου 1940

"Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν δια την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.

Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία, μη αναγνωρίζουσα, εις ημάς το δικαίωμα να ζώμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν την παράδοσιν τμημάτων του εθνικού εδάφους, κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και μου ανεκοίνωσε, ότι προς κατάληψιν αυτών, η κίνησης των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν.

Απήντησα είς τον Ιταλόν Πρέσβυν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ'εαυτό και τον τρόπον με τον οποίο γίνεται τούτο ως κύρηξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.

Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας.

Όλο το Έθνος ας εγερθή σύσσωμον.

Αγώνισθήτε δια την πατρίδα, τας γυναίκας και τα παιδιά σας και τας ιεράς μας παραδόσεις.


Νυν υπέρ πάντων ο αγών".

"ΠΟΙΟΣ ΕΙΠΕ ΤΟ ΟΧΙ; " του κ. Αντώνη Καρκαγιάννη



Ερωτήματα από το 1940


Μερικά ερωτήματα σχετικό με τον πόλεμο του 1940, 68 χρόνια μετά την 28η Οκτωβρίου, παραμένουν όχι ακριβώς αναπάντητα, αλλά μετέωρα μεταξύ ιστορικής αλήθειας και μύθου. Και εκεί ακόμα που υπάρχουν ικανοποιητικές ιστορικές μελέτες λειτουργεί ταυτόχρονα ο ιδιάζων τρόπος με τον οποίο διαμορφώνονται τα γεγονότα στη συλλογική συνείδηση ενός λαού.

Είναι αυτό που ο καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, Χάγκεν Φλάισερ, στο τε­λευταίο του βιβλίο, ονομάζει «δημόσια ιστορία» για να τη διαφοροποιήσει από την επιστήμη της Ιστο­ρίας.

Η «δημόσια ιστορία» δεν γράφεται από ιστορι­κούς με επιστημονικά κριτήρια και έπειτα από έρευ­να.

Γράφεται από πολιτικούς με κριτήριο πολιτικές ε­πιδιώξεις, από δημοσιογράφους (ενίοτε με την προ­χειρότητα που χαρακτηρίζει το επάγγελμα μας), από σκηνοθέτες του κινηματογράφου και της τηλεόρα­σης, από λαϊκούς αφηγητές και παραμυθάδες και α­πό πολλούς άλλους, ίσως καλοπροαίρετους ανθρώ­πους, που όμως δεν είναι ιστορικοί.

Θα αναφερθού­με σε μερικά μόνο ερωτήματα που εξακολουθούν να είναι μετέωρα σε αυτήν τη «δημόσια ιστορία».

Ποιος είπε το ΟΧΙ;

Το είπε ο Μεταξάς τα χαράματα της 28ης Οκτωβρίου, χωρίς να συνεννοηθεί προηγουμένως με κανέναν, ούτε με τον βασιλιά (που ήταν η κύρια πηγή της πολιτικής του δύναμης) ούτε με τους υπουργούς του.

Αυτό σημαίνει ότι το ΟΧΙ το είχε επεξεργασθεί και το είχε αποφασίσει από πριν, ίσως από χρόνια.

Και δεν ήταν το ΟΧΙ προς την Ιτα­λία μόνο.

Ο «γερμανόφιλος» Μεταξάς του Α' Παγκο­σμίου Πολέμου δεν είχε αυταπάτες, γνώριζε ότι το ΟΧΙ απευθύνεται στον ‘Άξονα Γερμανίας - Ιταλίας.

Το ΟΧΙ το είπε ο Μεταξάς και πίσω του ομόθυμα, παρα­μερίζοντας τις πολιτικές και ιδεολογικές διαφορές, συντάχθηκε ολόκληρος ο λαός
.

Είναι η ορθότερη και λογικότερη σχέση μεταξύ ηγεσίας και λαού.

Να αποφασίζει η ηγεσία, να αναλαμβάνει την πρωτοβουλία και να κρίνεται από το αν θα ακολουθήσει ο λαός.

Οι σημερινές ηγεσίες δεν τολμούν να αποφασίσουν τίποτα διαφορετικό ή αντίθετο με τις δημοσκοπήσεις...



πηγή:ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στήλη «ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ» 28Οκτωβρίου 2008

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ :Το 84% των Ελλήνων ΣΥΜΦΩΝΕΙ με τις μαθητικές παρελάσεις!!!

Α φιερωμένο εξαιρετικά σ΄αυτούς που ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ μας έπρηξαν με τα "προοδευτικά" ερωτήματά τους για το "αν έφτασε η ώρα να καταργηθούν οι μαθητικές παρελάσεις" και άλλα τέτοια φαιδρά:

ΔΕΙΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΤΟ ΓΡΑΦΗΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗΣ ΤΗΣ PUBLIC ISSUE και θα διαπιστώσετε ότι ο ελληνικός λαός,παρά την ΕΛΕΕΙΝΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΔΕΚΑΕΤΙΩΝ,δεν τρώει κουτόχορτο και διατηρεί αναλλοίωτα τα εθνικά του χαρακτηριστικά!

Εμάς αυτό το ποσοστό αποδοχής των παρελάσεων μας θυμίζει αντίστοιχα που έχουν καταγραφεί σε έρευνες για τη θρησκευτικότητα των Ελλήνων:φαίνεται ότι οι μηχανισμοί αποδόμησης του Έθνους μας ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΟΙΚΤΡΑ,παρά τα τεράστια μέσα που διαθέτουν.

Διαβάστε κι εδώ μια άποψη για το θέμα.



πηγή:http://skeftomasteellhnika.blogspot.com