Σάββατο, 6 Μαρτίου 2010

Ὕψιστε ὁ ἐν ἐλέει, πλούσιος καὶ ἀγαθός, τοῖς δούλοις σου ἄφεσιν, τοῖς προκοιμηθεῖσι παράσχου, χοροῖς Ἁγίων τούτους, συναριθμῶν ὡς φιλάνθρωπος


Ἀνάπαυσον Σωτὴρ ἡμῶν,
μετὰ Δικαίων τοὺς δούλους σου,
καὶ τούτους κατασκήνωσον,
ἐν ταῖς αὐλαῖς σου, καθὼς γέγραπται,
παρορῶν ὡς ἀγαθὸς τὰ πλημμελήματα αὐτῶν,
τὰ ἑκούσια, καὶ τὰ ἀκούσια,
καὶ πάντα τὰ ἐν ἀγνοίᾳ,
καὶ γνώσει φιλάνθρωπε.

Άγ.Συμεών: Δικός σου είμαι, Χριστέ, & λύτρωσέ με ώς θέλεις.Τι παραπάνω έχω εγώ;Τίποτε, μόνο το Θεό. Άν δε σου ανήκα, θάμουνα, Χριστέ μου, αδικημένος!

"Κορόιδα» και «λαμόγια": Tου Παντελη Μπουκαλα

Σκιτσο του Hλια Mακρη


Συνηθισμένο είναι τα πράγματα της πολιτικής να σταυρώνουν με τα πράγματα του ποδοσφαίρου, σαν να δουλεύει ο ένας χώρος σαν καθρέφτης του άλλου και να αναδεικνύει ευκρινέστερα τα πάθη του.

Βλέπουμε, ας πούμε, ότι τις τελευταίες ημέρες, και όσο οδεύουμε προς τη λήξη του πρωταθλήματος, η αντιπαλότητα ανάμεσα στους δύο κυρίαρχους του ποδοσφαιρικού μας συστήματος, τον Παναθηναϊκό και τον Ολυμπιακό, παίρνει το χαρακτήρα πολεμικής σύγκρουσης. Με υπεύθυνους προπαγάνδας όσους «αντικειμενικούς δημοσιογράφους» φέρονται σαν φανατικότεροι ακόμα και από τους συνδεσμίτες οπαδούς, οι δύο ομάδες συγκρούονται για το «ποια αδικήθηκε περισσότερο από τη διαιτησία στους μέχρι τώρα αγώνες».

Θαρρείς και δεν είναι πασίγνωστο ότι «κόκκινοι» και «πράσινοι» ευνοούνται ανέκαθεν από τους διαιτητές όταν παίζουν με μικρότερης ισχύος ομάδες.

Από την πλευρά τους, και μπροστά σ’ έναν κόσμο αλαφιασμένο από τα απομυζητικά έκτακτα μέτρα και πληγωμένο από την υψηλή επιτήρηση, οι δύο κυρίαρχοι του πολιτικού μας συστήματος, το κυβερνών ΠΑΣΟΚ και η έως χθες κυβερνώσα Ν. Δ., συγκρούονται (χρησιμοποιώντας και αυτοί, για τη δική τους προπαγάνδα, τους πρόθυμους «αντικειμενικούς δημοσιογράφους») με θέμα όχι βέβαια το ποιος αδικήθηκε περισσότερο αλλά το ποιος από τους δυο τους αδίκησε περισσότερο την ελληνική οικονομία, τον ψηφοφόρο και πλέον μη ευρωφόρο λαό.

Θαρρείς και η μνήμη μας κόντυνε τόσο ώστε να δουλεύει μόνο με τετραετίες και να μη συγκρατεί παρά ελάχιστα θραύσματα της πραγματικότητας.

Λοιπόν, καλά θυμόμαστε. Θυμόμαστε τον κ. Καραμανλή, πέρυσι Μάρτιο μήνα, να μας βεβαιώνει ότι η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε δρόμο λαμπρό.

Θυμόμαστε, λίγο παλαιότερα, τον κ. Σημίτη να μας βεβαιώνει ότι η Ελλάδα είναι ισχυρή και μπαίνει με το σπαθί της και με τα τσαρούχια της στην ΟΝΕ. Θυμόμαστε, μόλις ένα εξάμηνο πριν, τον κ. Παπανδρέου να μας βεβαιώνει ότι «υπάρχουν χρήματα» και ουδείς λόγος ανησυχίας συντρέχει.

Θυμόμαστε στελέχη και των δύο κομμάτων να ενδίδουν στον πειρασμό των «οφσόρ» εταιρειών ή των «χορηγιών» από τη Siemens. Θυμόμαστε και τα δύο κόμματα να νοιάζονται πρωτίστως για τους κομματικούς τους πιστούς, να τους φορτώνουν στις λίστες των παχυλοαργομίσθων της Ολυμπιακής, της ΕΡΤ και άλλων χώρων εξυπηρέτησης ρουσφετολογικών αναγκών.

Θυμόμαστε τα δύο κόμματα να παίζουν με τους αριθμούς και τα λογιστικά, αλλά και με το Χρηματιστήριο και με τα δομημένα ομόλογα. Και βέβαια θυμόμαστε τα δύο κόμματα να ανταγωνίζονται ποιο θα υμνήσει εθνικολυρικότερα τους Ολυμπιακούς, που τους πληρώσαμε τριάντα δισεκατομμύρια, όσα μας λείπουν τώρα.

Τώρα, ένας πρωθυπουργός, που έσπευσε να ομολογήσει χωρίς ιδιαίτερη συγκίνηση, ίσως και χωρίς πλήρη συνείδηση των βαρύτατων λεγομένων του, ότι χάσαμε ένα μέρος της κυριαρχίας μας, μας διαβεβαιώνει ότι θα πληρώσουν όχι μόνο τα συνήθη «κορόιδα» αλλά και τα συνήθη «λαμόγια».

Ως συνήθως, τέτοια γλυκά λένε οι κυβερνήτες κάθε που αναγγέλλουν

μία ακόμα πιο λιτή λιτότητα.

Και ως συνήθως, δεν τα εννοούν.

πηγή:ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Προσκύνημα στην Ιστορική και Σεβασμία Ιερά Μονή Βλοχού για την ακολουθία της Γ΄ Στάσεως των Χαιρετισμών της Θεοτόκου

Με ιδιαίτερη κατάνυξη και τη συμμετοχή πολλών πιστών
τελέσθηκε χθες βράδυ,
το Μικρό Απόδειπνο και η ακολουθία των Χαιρετισμών της Υπεραγίας Θεοτόκου
στην Ιστορική Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου
στον Βλοχό του Δήμου Θεστιαίων.


Η θαυματουργός ιερά εικών της Παναγίας της Βλοχαίτισσας

Ο ευλαβέστατος και ακούραστος π.Ιερόθεος
Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Βλοχού
προέστη της ιεράς ακολουθίας και κήρυξε το θείο λόγο.

Η πόλη του Αγρινίου απο ψηλά.
Η Παναγία βοήθειά μας

Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΜΑΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΤΙΣ ΒΛΑΧΕΡΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ Γ' ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ

φωτό: Νικόλαος Μαγγίνας

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος χοροστάτησε χθές το πρωί, κατά το έθος, στην Ακολουθία της Γ' Στάσης των Χαιρετισμών προς την Υπεραγία Θεοτόκο στον Ναό της Παναγίας των Βλαχερνών,
κοντά στο Φανάρι.
Ως γνωστόν, ο Ακάθιστος ύμνος εψάλη από τους Βυζαντινούς ως ευχαριστήριος ύμνος για την σωτηρία της Πόλεως από τους Αβάρους (7ος αι.) στην Παναγία των Βλαχερνών.
Έτσι και ο Πατριάρχης πηγαίνει κάθε χρόνο στις Βλαχέρνες για τους Γ' Χαιρετισμούς.

Πλήθος πιστών από την Πόλη και την Ελλάδα είχε κατακλύσει από νωρίς τον Ναό, όπου ευρίσκεται και το περίφημο Αγίασμα.

Μετά την Ακολουθία τον Πατριάρχη προσφώνησε καταλλήλως ο Επόπτης της Περιφερείας Φαναρίου και Κερατίου Κόλπου Επίσκοπος Συνάδων Διονύσιος και αντιφώνησε ο Πατριάρχης καλωσορίζοντας τους προσκυνητές στην Πόλη της Παναγίας, στην Πόλη του Ακαθίστου.



πηγή:Φώς Φαναρίου

Στον Ιερό Ναό Αγ. Δημητρίου Δρυμού Βονίτσης θα ιερουργήσει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας σήμερα το πρωί, όπου θα τελέσει και χειροτονία πρεσβυτέρου

Ιερό Μνημόσυνο για τον μακαριστό Μητροπολίτη Αγιάς και Συκουρίου κυρό Παύλο(Καρβέλη) θα τελεσθεί αύριο το πρωί, στον Ι.Ν.Ζωοδόχου Πηγής Αγρινίου

Αύριο το πρωί,
στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής Αγρινίου,

μετά την ακολουθία του Όρθρου και
το πέρας της Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας
ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.Κοσμά

θα τελεστεί ιερό μνημόσυνο

για την ανάπαυση της ψυχής του μακαριστού Μητροπολίτου
-του από Παραμυθίας-

Αγιάς και Συκουρίου


Παύλου
(Καρβέλη)
(εκοιμήθει στις 29 Ιανουαρίου 1993)

Αύριο 11.30π.μ στοΤρικούπειο Κέντρο Μεσολογγίου θα γίνει η παρουσίαση του βιβλίου:"Η Αγία Ελεούσα -Το βυζαντινό μοναστήρι της Κλεισούρας Μεσολογγίου"

Παρασκευή, 5 Μαρτίου 2010

Τὴν τρίτην τῶν σεπτῶν, Νηστειῶν Ἑβδομάδα, Χριστὲ Λόγε περάσαντες, τὸ ξύλον τοῦ ζωηφόρου Σταυροῦ σου, κατιδεῖν ἀξίωσον ἡμᾶς καὶ σεπτῶς προσκυνῆσαι


Λόγε ὁ ἁπλωθεὶς ἐν σταυρῷ,
ἐπισυνάγων τὰ μακρὰν διεστῶτά σου,
ὑψώσας τὸν λογισμόν μου,
ἀπὸ κοπρίας παθῶν,
ἀρεταῖς παντοίαις, καταπλούτισον,
διδοὺς τῇ καρδίᾳ μου,
τὸν ἁγνότατον φόβον σου,
καὶ τῇ ψυχῇ μου, τὴν τελείαν ἀγάπησιν,
τῆς πρὸς σάρκα με, ἀγαπήσεως τέμνουσαν,
ὅπως δι' ἐγκρατείας σοι, εὐχῆς καὶ δεήσεως,
ἐν ταῖς παρούσαις ἡμέραις,
εὐαρεστήσω καὶ βλέψω σου,
φαιδρῶς τὴν ἡμέραν,
τῆς Ἐγέρσεως λαμβάνων,
τὸ μέγα ἔλεος.

Χαῖρε, δένδρον ἀγλαόκαρπον, ἐξ οὗ τρέφονται πιστοί, χαῖρε, ξύλον εὐσκιόφυλλον, ὑφ' οὐ σκέπονται πολλοί

Ῥήτορας πολυφθόγγους ὡς ἰχθύας ἀφώνους ὁρῶμεν

ἐπὶ σοί, Θεοτόκε;

ἀποροῦσι γὰρ λέγειν τὸ πὼς καὶ Παρθένος μένεις

καὶ τεκεῖν ἴσχυσας;

ἡμεῖς δὲ τὸ Μυστήριον θαυμάζοντες, πιστῶς βοῶμεν:

Χαῖρε, σοφίας Θεοῦ δοχεῖον,

χαῖρε, προνοίας αὐτοῦ ταμεῖον.

Χαῖρε, φιλοσόφρους ἀσόφους δεικνύουσα;

χαῖρε, τεχνολόγους ἀλόγους ἐλέγχουσα.

Χαῖρε, ὅτι ἐμωράνθησαν οἱ δεινοῖ συζητηταὶ;

χαῖρε, ὅτι ἐμαράνθησαν οἱ των μύθων ποιηταί.

Χαῖρε, των Ἀθηναίων τὰς πλοκὰς διασπῶσα;

χαῖρε, των ἀλιέων τὰς σαγῆνας πληροῦσα.

Χαῖρε, βυθοῦ ἀγνοίας ἐξέλκουσα;

χαῖρε, πολλοὺς ἐν γνώσει φωτίζουσα.

Χαῖρε, ὁλκάς των θελόντων σωθῆναι;

χαῖρε, λιμήν του βίου πλωτήρων.

Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

π.Μιχαήλ Καρδαμάκης:"...Γενικώτερα οι ενορίες μας αντιπροσωπεύουν το ήθος μιάς Εκκλησίας, που δεν σταυρώνεται αλλά σταυρώνει"


Το ήθος των ενοριών μας,
άν μπορούμε να μιλήσουμε για ένα τέτοιο πράγμα,
διαμορφώνεται κυρίως απο το ήθος των ιερέων μας,
τον τρόπο της ιερατικής ή ποιμαντικής υπάρξεώς τους.

Και άν αυτό το ήθος προκαλεί ερωτηματικά,
είναι γιατί εκφράζει αυτό το οποίο μας απελπίζει και στο οποίο επιμένουμε, την εικονική δηλαδή πραγματικότητα της ιερωσύνης.

Πρόκειται για την εφημεριακή, την παγερή και υπαλληλική,
την πλήρως αντικειμενοποιημένη
και κοινωνικοποιημένη πραγματικότητα της ιερωσύνης.

Εκείνης που επιτηδείως αποβάλλει το ποιμαντικό της χάρισμα,
αυτό δηλαδή που συνιστά τη χριστιανική ιδιαιτερότητα
και μοναδικότητά της και που στην ανάδειξή του απαιτεί ώς τίμημα την ίδια την υπαρξή μας, τη θυσία μας υπέρ παντός ανθρώπου.

Γενικώτερα οι ενορίες μας αντιπροσωπεύουν το ήθος μιάς Εκκλησίας,
που δεν σταυρώνεται αλλά σταυρώνει,
ή που απολαμβάνει, αδιαφορούσα για τον συγκεκριμένο άνθρωπο,
τα ιστορικά προνόμιά της,
αγνοούσα ότι ο Κύριος με την αυτοπαράδοσή Του εις θάνατον παρέδωσε μιάν Εκκλησία που η πραγματοποίησή της είναι συνυφασμένη με τον καθημερινό θάνατό της, για να ζήσει ο κόσμος.

Άν η Εκκλησία δεν πραγματοποιείται στην ενορία και άν η ενορία δεν σαρκώνει την Εκκλησία ώς αναμονή του μέλλοντος
και όχι ώς καύχηση του παρελθόντος,
ώς ζύμη μεταμορφώσεως του εκάστοτε παρόντος
δια του οριστικώς Εσχάτου,
τότε η σωτηρία έν Χριστώ,
που δεν είναι έξω της Εκκλησίας και που όλοι ζητούμε
ώς απάντηση στην τραγωδία της υπάρξεω,
αντικαθίσταται απο το άγχος της αμφίβολης επιλύσεως
των τρεχόντων ζητημάτων.

Ο αγαπητός καθηγ. π.Βασίλειος Καλλιακμάνης και άλλοι εκλεκτοί κληρικοί θα μιλήσουν σήμερα στις 11 το πρωί στους 106.3 των Fm για τις Ιερατικές Κλίσεις


Σήμερα στις 11 το πρωί,

στην εκπομπή του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος

«Ώρα έντεκα πρωινή»,

ο Δημήτρης Κοσμόπουλος

έχει καλεσμένους:


τον αγαπητό συμπατριώτη μας-απο το Θέρμο-

αιδεσιμο. πρωτοπρεσβύτερο π. Βασίλειο Καλλιακμάνη,
εκλεκτό Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ και κληρικό της Ιεράς Μητροπόλεως Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως,

τον αιδεσιμο. πρωτοπρεσβύτερο π. Κωνσταντίνο Καλλιανό
κληρικό της Ιεράς Μητροπόλεως Χαλκίδος

και τον επίσης αγαπητό ιερολογιώτατο ιεροδιάκονο
π. Ιωαννίκιο Ζαμπέλη
απο την γειτονική μας Ιερά Μητρόπολη της Λευκάδος
για να μιλήσουν για τις ιερατικές κλίσεις.

Η 2η για την παρούσα εβδομάδα, Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων θα τελεσθεί σήμερα το πρωί στους περισσοτέρους Ι.Ν. της Ιεράς Μητροπόλεώς μας

Ὁ Θεός, ὁ μέγας καὶ αἰνετός,
ὁ τῷ ζωοποιῷ τοῦ Χριστοῦ σου θανάτῳ
εἰς ἀφθαρσίαν ἡμᾶς ἐκ φθορᾶς μεταστήσας,
σὺ πάσας ἡμῶν τὰς αἰσθήσεις τῆς ἐμπαθοῦς νεκρώσεως ἐλευθέρωσον,
ἀγαθὸν ταύταις ἡγεμόνα τὸν ἔνδοθεν λογισμὸν ἐπιστήσας,
καὶ ὀφθαλμὸς μὲν ἀπέστω παντὸς πονηροῦ βλέμματος,
ἀκοὴ δὲ λόγοις ἀργοῖς ἀνεπίβατος,
ἡ δὲ γλῶσσα καθαρευέτω ῥημάτων ἀπρεπῶν.
Ἅγνισον ἡμῶν τὰ χείλη, τὰ αἰνοῦντά σε, Κύριε,
τὰς χεῖρας ἡμῶν ποίησον, τῶν μὲν φαύλων ἀπέχεσθαι πράξεων,
ἐνεργεῖν δὲ μόνα τὰ σοὶ εὐάρεστα,
πάντα ἡμῶν τὰ μέλη, καὶ τὴν διάνοιαν,
τῇ σῇ κατασφαλιζόμενος χάριτι.

Δύο Ακολουθίες των Χαιρετισμών(στις 7:00 και στις 9:00 το βράδυ) τελούνται κάθε Παρασκευή της Μ.Τεσσαρακοστής στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής Αγρινίου



Στον Ι.Ν.Αγ.Νικολάου Αναλήψεως Θέρμου ,θα χοροστατήσει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας σήμερα κατά την Γ΄Στάση της Ακολουθίας των Χαιρετισμών

Πρόγραμμα Εορτασμού Ιεράς Μνήμης Αγίου Ιερέως Νικολάου Πλανά στον Ι.Ν. Αγίου Ιωάννου επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης στην Αθήνα




1) ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΩΡΑ 6:00 π.μ. Α΄ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΩΝ.
ΩΡΑ 7:30 μ.μ. Β΄ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΩΝ.

ΩΡΑ 9:00 μ.μ. ΕΩΣ 1:30 π.μ. ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ.

2) ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΩΡΑ 7:00 π.μ. ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ.

ΩΡΑ 6:30 μ.μ. ΜΕΓΑΣ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ

ΜΕΤ' ΑΡΤΟΚΛΑΣΙΑΣ.

3) ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΩΡΑ 7:00 μ.μ. ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΗ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ.

ΩΡΑ 5:00 μ.μ. ΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΑΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΕΙΚΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ, ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ Ο ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ.

ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΑΙ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΜΑΣ ΟΠΩΣ ΠΡΟΣΕΛΘΟΥΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΑΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗΘΟΥΝ ΜΕΘ' ΗΜΩΝ.


ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Πρόσκληση απο το "Βημόθυρο" και τις εκδόσεις "Μαίστρος"

"Γεύσασθε και ίδετε ότι χρηστός ο Κύριος"


"Γεύσασθε και ίδετε ότι χρηστός ο Κύριος"
κοινωνικὸν Λειτουργίας των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων,
ἦχος α΄ τετράφωνος, μέλος ᾿Ιωάννου τοῦ Κλαδᾶ

Ψάλλει ο αείμνηστος:

Θρασύβουλος Στανίτσας

Άρχων Πρωτοψάλτης της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας.

Πέμπτη, 4 Μαρτίου 2010

Νηστείαν δάκρυα, εὐχὰς συμπάθειαν, εὐκατάνυκτον ἦθος, γνώμην ὀρθήν, βίου καθαρότητα, ἐπιδειξώμεθα πιστοί, ὅπως δόξης ἀπολαύσωμεν


Ἀσώτως διασπείρας,
τὸν πατρικόν μου πλοῦτον,
ἔρημος γέγονα, ἐν τῇ χώρᾳ οἰκήσας,
τῶν πονηρῶν πολιτῶν,
καὶ τῇ ἀλογίᾳ ὡμοιώθην ἀνοήτοις κτήνεσι
καὶ πάσης γεγύμνωμαι θείας χάριτος·
διὸ ἐπιστρέψας βοῶ σοι·
τῷ εὐσπλάγχνῳ καὶ οἰκτίρμονι Πατρί·
Ἥμαρτον,
δέξαι με μετανοοῦντα ὁ Θεός,
καὶ ἐλέησόν με.

Αγίου Μαξίμου του ομολογητού λόγος αγαθός...


Οὐ μόνον διά μεταδόσεως χρημάτων
ἡ διάθεσις τῆς ἀγάπης γνωρίζεται,
ἀλλά πολλῷ μᾶλλον
διά μεταδόσεως λόγου Θεοῦ
καί σωματικῆς διακονίας.

Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού
"Πρώτη ἑκατοντάς τῶν περί ἀγάπης κεφαλαίων"

π.Μιχαήλ Καρδαμάκης:"...αίμα δίνουμε όταν στην άσκηση της Ιερωσύνης μας δεν εμπαίζουμε και δεν φλυαρούμε, αλλά υποφέρουμε και αγαπούμε"


Η ενώδυνη γνώση μου απο τη μακρόχρονη εμπειρία μου,
είναι ότι ένας χριστιανός Ιερέας, και όχι ένας σπουδαίος εφημέριος,
ζεί την κορυφαία στιγμή της Ιερωσύνης του όχι
στο αποκορύφωμα της ιστορική δραστηριότητάς του,
αλλά τότε πού, σύμφωνα με τα συναξάρια της Εκκλησίας μας,
το αίμα του, απο το κατά Χριστόν μαρτύριό του
αναμειγνύεται με το αίμα του Χριστού.


Γιατί αίμα δίνουμε όταν στην άσκηση της Ιερωσύνης μας δεν εμπαίζουμε και δεν φλυαρούμε, αλλά υποφέρουμε και αγαπούμε.

Αγαπούμε τον Χριστό και την επιφάνεια του Χριστού
στο πρόσωπο κάθε πιστού.


Όταν συμμετέχουμε και συνεργούμε στην παρατεινόμενη κτίση της Εκκλησίας, στην πραγματοποίησή της σε μιά ενοριακή Κοινότητα.


Όταν ακριβώς ιερατεύουμε και προφητεύουμε,
δηλαδή μαρτυρούμε και θυσιαζόμαστε,
απόστολοι μιας βασιλική και σταυρική αρχοντιάς,
που όλη η δόξα και η μεγαλειότητά της είναι
να ταπεινώνεται και να αγαπά.

Μάρω Σιδέρη:"Να στείλουμε στα σπίτια τους όλους αυτούς που μετέτρεψαν την Δημοκρατία στην Ολιγαρχική Κομματοκρατία"


Με κίνδυνο να χαρακτηριστώ εκτός μόδας – γιατί στα σύγχρονα ελληνικά αυτιά καθετί «καλογερίστικο» μοιάζει γραφικό- θα ξεκινήσω τη σκέψη μου με την άποψη ενός γέροντα, από εκείνους που εγκαταλείπουν τον κόσμο
για να ανακαλύψουν τον άνθρωπο.

Έλεγε λοιπόν εκείνος ο γέροντας ότι:
" η αρχή κάθε σωτηρίας είναι η αυτοκριτική και ο θρίαμβος κατά της αλαζονείας ξεκινά από την ήρεμη αντιμετώπιση της κριτικής μας από τους άλλους".

Όταν είχα πρωτακούσει αυτή την παρατήρηση, την είχα μάλλον απομονώσει ως κάτι που ενδιαφέρει αγίους και όχι κοινούς θνητούς!

Σήμερα, καταλαβαίνω την πρακτική της διάσταση, καθώς διαβάζω τα σχόλια με τα οποία η πατρίδα μου υποδέχεται την κριτική που της ασκεί ο γερμανικός Τύπος.

Ασφαλώς οι απόψεις που έχει η Ευρώπη – ή εν προκειμένω η Γερμανία- για τους Έλληνες με προσβάλλουν και πληγώνουν το εγωισμό μου, και αναμφισβήτητα οι Γερμανοί δεν είναι πολιτικά άσπιλοι και αμόλυντοι.

Πριν όμως καταδικάσω τους επικριτές, απολύτως αναγκαίο είναι να μελετήσω προσεκτικά τα άρθρα και να αναρωτηθώ
αν σ’ αυτά υπάρχει μικρή ή μεγάλη δόση αλήθειας για μένα.

Καλοπροαίρετη ή κακοπροαίρετη, μια κριτική παραμένει ενδιαφέρουσα, αν πατάει πάνω σε αληθινά στοιχεία, γιατί ανεξάρτητα από την πρόθεση του κριτή, μπορεί να είναι χρήσιμη αν χρησιμοποιηθεί σωστά από τον κρινόμενο:

Εάν οι Γερμανοί μας αποκαλούν τους απατεώνες της Ευρώπης, η επίθεση μας στην επίθεση τους δεν είναι παρά η άκομψη αλλά μάλλον φυσική αντίδραση του κάθε απατεώνα που άθελά του επιβεβαιώνει το χαρακτηρισμό, μέσα από τη σύγκριση:
«Εσύ που με λες απατεώνα, είσαι μεγαλύτερος απατεώνας από μένα!».

Για να είμαστε ειλικρινείς με τους εαυτούς μας, ο Γερμανός αρθογράφος έχει δίκιο – ανεξάρτητα από το αν η Γερμανία μας χρωστά ή δε μας χρωστά χρήματα από τον πόλεμο αν μας πουλά ή όχι αεροπλάνα που πέφτουν και υποβρύχια που γέρνουν ή αν ήξερε ή δεν ήξερε για τους «μαγειρεμένους»
αριθμούς που στέλναμε στους εταίρους μας.

Ο Γερμανός έχει δίκιο γιατί όποιος προσπαθεί να εξαπατήσει ονομάζεται απατεώνας, κι αν η Ελλάδα εξαπατούσε με πλαστά στοιχεία την Ευρώπη δεν μπορεί να εξαιρεί τον εαυτό της από τον χαρακτηρισμό με το επιχείρημα
ότι ο επικριτής της δεν είναι και ο ίδιος καθαρός.

Το ότι η Γερμανία είναι βρώμικη δεν αναιρεί το γεγονός ότι για πολλά χρόνια μαγειρεύαμε τα στοιχεία που στέλναμε, άρα ότι είμαστε ΨΕΥΤΕΣ και ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ!

Όποιος δε θέλει να διορθώσει τις λανθασμένες επιλογές βέβαια, αναμφίβολα πρέπει να αντεπιτεθεί και να κατηγορήσει τους επικριτές της Ελλάδας.

Γι’ αυτό καταλαβαίνω απόλυτα την οργή του πολιτικού κόσμου και τις αντιδράσεις των Ελλήνων πολιτικών που προχώρησαν μάλιστα σε διάβημα κατά ενός άρθρου που αποκάλεσε τους Έλληνες απατεώνες, όταν όλη η υφήλιος αποκαλεί λ.χ. τα Σκόπια Μακεδονία χωρίς να κουνιέται εδώ πολιτικό φύλλο!

Ασφαλώς οι πολιτικοί μου θύμωσαν όταν ο Γερμανός με αποκάλεσε ανεύθυνη ψηφοφόρο, που ανεβάζω στην εξουσία ανθρώπους ψεύτες και κλέφτες, γιατί οι πολιτικοί μου μάλλον τρέμουν μήπως ακούγοντας το Γερμανό, συνειδητοποιήσω επιτέλους ότι η ψήφος μου με γελοιοποιεί στον έξω κόσμο, και στείλω όλους αυτούς τους κυρίους που έχουν μετατρέψει τη Δημοκρατία
σε Ολιγαρχική Κομματοκρατία στα σπίτια τους.

Οι άνθρωποι λοιπόν που συντηρούν και συντηρούνται από αυτή την πολιτική κατάντια, ήταν λογικό και αναμενόμενο να αντιδράσουν στη γερμανική κριτική, κραυγάζοντας άκομψα επιχειρήματα τα οποία είχαν χρέος να είχαν παρουσιάσει χωρίς κραυγές στο τραπέζι του πολιτικού διαλόγου,
πολύ πριν βγει η Αφροδίτη στο εξώφυλλο του γερμανικού περιοδικού.

Για τους υπόλοιπους, για εκείνους που δε θέλουμε να είμαστε χωμένοι στο σαθρό σύστημα και που θέλουμε να αλλάξουμε τους εαυτούς μας και την πατρίδα μας, η Γερμανική κριτική παρά την υπερβολή της, έχει πολλά να προσφέρει.

Αν δεν αισθανόμαστε κλέφτες και απατεώνες, θα ήταν καλύτερα να λαμβάναμε σοβαρά υπόψη το άρθρο και να απαιτούσαμε πιο δυναμικά την απομάκρυνση των κλεφτών και των απατεώνων από την πολιτική ζωή του τόπου μας, ως ανθρώπων που δεν μπορούν λόγω έλλειψης ήθους να μιλούν εξ ονόματός μας.

Το πρόβλημα δεν είναι ο «ανθέλληνας» αρθρογράφος στη Γερμανία, αλλά οι Έλληνες που αμαυρώνουν χρόνια τώρα την εικόνα της πατρίδας μας στα μάτια του.

Αν μας ενοχλεί η Αφροδίτη που χειρονομεί χυδαία στο εξώφυλλο, θα ήταν καλύτερα να αναλογιστούμε πόσες φορές χειρονομήσαμε ε
μείς εναντίον της στην καθημερινή ζωή.

Θα ήταν καλύτερα να θυμηθούμε πως ένα μεγάλο κομμάτι των σύγχρονων Ελλήνων, είμαστε ένας λαός που τιμά την Αρχαιότητα του σε φιλολογικές συζητήσεις,
αλλά που δεν εφαρμόζει τίποτα από αυτήν στην πράξη,
έχουμε χάσει επομένως το δικαίωμα να αισθανόμαστε οργή για όσα λένε για μας, όταν δεν αισθανόμαστε ντροπή για όσα εμείς έχουμε κάνει!

Η απάντηση στο άρθρο ενός Γερμανού δημοσιογράφου, δεν είναι ούτε τα διαβήματα ούτε οι διαμαρτυρίες, ούτε το μποϊκοτάζ των γερμανικών προϊόντων.

Η μοναδική απάντηση είναι η ουσιαστική αυτοκριτική και η δραστηριοποίηση των πολιτών (και δεν εννοώ των συνδικαλιστών, μια και μέσα σ’ αυτό το σύστημα ο συνδικαλισμός έχει συχνά λειτουργήσει ως κομματικό εφαλτήριο για πολιτική σταδιοδρομία άρα αποτελεί μέρος του συστήματος
που δικαίως στηλιτεύουν οι Ευρωπαίοι).

Μοναδική λύση είναι η άμεση βελτίωση μας, γιατί στη Δημοκρατία
ο λαός παράγει ηγέτες και όχι οι ηγέτες λαό.

Ο Γερμανός τον απατεώνα Έλληνα βλέπει, γι’ αυτόν ομιλεί.

Αποτελεί δικαίωμά του να γράφει αυτό που βλέπει και είναι ευθύνη μας να του αποδείξουμε ότι αυτό που βλέπει δεν είναι ο κανόνας, αλλά η εξαίρεση.

Αν μας εξοργίζει η εικόνα που έχει ο κόσμος για μας, είναι καιρός
να βγάλουμε τους απατεώνες Έλληνες από τις θέσεις που θα έπρεπε
να καταλαμβάνει ο κανόνας και να τους στείλουμε
στην ανωνυμία της εξαίρεσης.

πηγή:ΕΠΤΑΛΟΦΟΣ

Καθημερινά στις 5.30 το απόγευμα, στούς περισσοτέρους Ιερούς Ναούς τής Ιεράς μας Μητροπόλεως τελείται η ακολουθία του Μεγάλου Αποδείπνου

Παναγία Θεοτόκε,
τὸν χρόνον τῆς ζωῆς μου,
μὴ ἐγκαταλίπῃς με, ἀνθρωπίνη προστασία,
μὴ καταπιστεύσῃς με,
ἀλλ' αὐτὴ ἀντιλαβοῦ,
καὶ ἐλέησόν με.

Η 2η για την παρούσα εβδομάδα, Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων θα τελεσθεί αύριο το πρωί στους περισσοτέρους Ι.Ν. της Ιεράς Μητροπόλεώς μας

Ὁ Θεός, ὁ μέγας καὶ αἰνετός,
ὁ τῷ ζωοποιῷ τοῦ Χριστοῦ σου θανάτῳ
εἰς ἀφθαρσίαν ἡμᾶς ἐκ φθορᾶς μεταστήσας,
σὺ πάσας ἡμῶν τὰς αἰσθήσεις τῆς ἐμπαθοῦς νεκρώσεως ἐλευθέρωσον,
ἀγαθὸν ταύταις ἡγεμόνα τὸν ἔνδοθεν λογισμὸν ἐπιστήσας,
καὶ ὀφθαλμὸς μὲν ἀπέστω παντὸς πονηροῦ βλέμματος,
ἀκοὴ δὲ λόγοις ἀργοῖς ἀνεπίβατος,
ἡ δὲ γλῶσσα καθαρευέτω ῥημάτων ἀπρεπῶν.
Ἅγνισον ἡμῶν τὰ χείλη, τὰ αἰνοῦντά σε, Κύριε,
τὰς χεῖρας ἡμῶν ποίησον, τῶν μὲν φαύλων ἀπέχεσθαι πράξεων,
ἐνεργεῖν δὲ μόνα τὰ σοὶ εὐάρεστα,
πάντα ἡμῶν τὰ μέλη, καὶ τὴν διάνοιαν,
τῇ σῇ κατασφαλιζόμενος χάριτι.

Η Ποιμαντική Διακονία της Εκκλησίας στα Νοσηλευτικά Ιδρύματα



Πραγματοποιήθηκε την 1η Μαρτίου, ημέρα Δευτέρα, με μεγάλη επιτυχία, στο Διορθόδοξο Κέντρο της Ιεράς Μονής Πεντέλης,
το Δ' Πανελλήνιο Συνέδριο
για τους Κληρικούς των Ιερών Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος που υπηρετούν στα Νοσηλευτικά Ιδρύματα της Χώρας με θέμα:

«Η ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΣΤΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ
».

Το ως άνω Συνέδριο πραγματοποιήθηκε κατόπιν σχετικής εγκρίσεως και ευλογίας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και ύστερα από σχετική πρόταση προς αυτήν του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου, Προέδρου της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Ειδικών Ποιμαντικών Θεμάτων και Καταστάσεων. Το Συνέδριο παρακολούθησαν 120 και πλέον Κληρικοί από 55 Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Ξεκίνησε στις 9.30 π.μ. με προσευχή και με την παρουσία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου.

Ο Μακαριώτατος στη συνέχεια απηύθυνε σχετικό χαιρετισμό καθώς, και τις ευχαριστίες του προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο, Πρόεδρο της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής επί Ειδικών Ποιμαντικών Θεμάτων και Καταστάσεων, τα Μέλη αυτής και τον Πανοσιολογώτατο Γραμματέα κ. Σπυρίδωνα Κατραμάδο, καθώς επίσης και τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Θερμοπυλών κ. Ιωάννη, Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Πεντέλης, ως και τον Ελλογιμώτατο κ. Μάριο Μπέγζο, Γενικό Διευθυντή του Διορθοδόξου Κέντρου για την ανταπόκρισή τους στην εκδήλωση αυτή της Ιεράς Συνόδου και για την θερμή φιλοξενία των εργασιών του Συνεδρίου.

Ακολούθως, ο Μακαριώτατος αναφέρθηκε στην προσφορά της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής επί Ειδικών Ποιμαντικών Θεμάτων και Καταστάσεων κάνοντας παράλληλα την διάκριση μεταξύ της Ποιμαντικής Μέριμνας, που είναι έργο του κάθε Αρχιερέα, και του συμβουλευτικού έργου που προωθείται από την ως άνω Επιτροπή και γενικότερα από τον Επιτελικό Οργανισμό της Ιεράς Συνόδου.

Ο Μακαριώτατος επίσης τόνισε ότι: «η παρουσία μου στο Συνέδριο αυτό δεν είναι απλώς καθήκον και υποχρέωση, αλλά προέρχεται από το προσωπικό μου ενδιαφέρον και την ιδιαίτερη αγάπη μου για το αντικείμενο με το οποίο θα ασχοληθεί. Έχω ιδιαίτερες ευαισθησίες γι’ ανθρώπους που υποφέρουν και πονούν, κυρίως τους ασθενείς και τους γέροντες και ευελπιστώ ότι το Συνέδριο αυτό θα είναι η αρχή πολλών διεργασιών», ευχήθηκε καλή επιτυχία για την έκβαση και την ευόδωση του σκοπού του Συνεδρίου.

Ακολούθως, τον λόγο έλαβε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, ο οποίος είχε και τον ρόλο του Προέδρου και Συντονιστή του Συνεδρίου.

Αφού ευχαρίστησε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος
κ. Ιερώνυμο για την παρουσία του και την συμπαράστασή του στην πραγματοποίηση του Συνεδρίου αλλά και την Ιερά Σύνοδο, η οποία αποφάσισε την οργάνωση του παρόντος Συνεδρίου, παρουσίασε το πρόγραμμα του Συνεδρίου
και τους ομιλητές.

Τόνισε την σπουδαιότητα της ποιμαντικής διακονίας της Εκκλησίας στα νοσηλευτικά ιδρύματα και κατέληξε λέγοντας ότι: " το παρόν Συνέδριο δεν προτίθεται σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει το έργο των κατά τόπους Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών οι οποίοι είναι και οι κύριοι και αποκλειστικοί υπεύθυνοι για την όλη ποιμαντική διακονία της τοπικής Εκκλησίας, αλλά να προσφέρει τις γενικές ποιμαντικές αρχές του έργου αυτού" απηύθυνε δε, ευχαριστίες και εγκάρδιο χαιρετισμό στους παρευρισκομένους κληρικούς των Ι. Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, ευχαριστώντας τους για την ανταπόκρισή και παρουσία τους.

Κατόπιν, ακολούθησε η Α΄ Συνεδρία με πρώτη την εισήγηση του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου κ. Νεκταρίου Μηλιώνη με θέμα:

«Η Λατρευτική Ζωή εις τα Νοσηλευτικά Ιδρύματα – Διαχείριση
και Διοίκηση των Ι. Ναών των Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων».


Κατά την διάρκεια της εισήγησής του υπογράμμισε ότι"……οι Ιεροί Ναοί στερούνται νομικής προσωπικότητος και είναι ιδρυματικοί με συνέπεια η διαχείριση και η διοίκηση αυτών να ανήκει στη διοίκηση του Νοσοκομείου γεγονός το οποίο δημιουργεί κάποια λειτουργικά προβλήματα στο λατρευτικό έργο του εφημερίου το οποίο αποτελεί το κέντρο της διακονίας του στο νοσοκομείο. Επίσης τόνισε, ……Συμφώνως προς τας διατάξεις του Νόμου 590/1977 και τας κατ' εξουσιοδότησιν αυτού κανονιστικάς διατάξεις της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος αυτοί οι Ι.Ναοί των Νοσοκομείων ακολουθούν το Νομικό Πρόσωπο που έχει και η κυριότητα του Ι. Ναού. Έτσι η διαχείρισις και η διοίκησις του Ι. Ναού ανήκει στην Διοίκησιν του Νοσοκομείου. Την διαχείρισιν την αναθέτει η Διοίκησις του Νοσοκομείου στην Εκκλησιαστικήν Επιτροπήν αποτελουμένης εκ του εκάστοτε Εφημερίου του Νοσοκομείου και ετέρων τριών (3) μελών από υπαλλήλους του Νοσοκομείου. Έργον της επιτροπής είναι να επιμελείται "της ευκοσμίας και της ευπρεπείας αυτού και των εν αυτοίς "

Στη συνέχεια, ακολούθησε η δεύτερη εισήγηση του Αιδεσιμολογιωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου κ. Βασιλείου Κοντογιάννη με θέμα:

«Η αξιολόγηση των εθελοντών και των συνεργατών των κληρικών
των Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων».


Κατά την διάρκεια της εισήγησής του ανέπτυξε αρχικά τον τρόπο της κατά πάντα επιτυχούς ποιμαντικής του διακονίας με τους εθελοντές της προσπάθειας του και υπογράμμισε ότι: "... υπάρχει ανάγκη αναζητήσεως και αξιοποιήσεως εθελοντών συνεργατών του νοσοκομειακού εφημερίου. Η επιτυχία της προσπάθειας αυτής προϋποθέτει τη συστηματική αξιολόγηση, αξιοποίηση και εποπτεία τους…" Στο τέλος της Εισηγήσεως του ο Μακαριώτατος τον επαίνεσε για το σημαντικό έργο του που σεμνά και αθόρυβα επιτελεί.

Ακολούθησαν απαντήσεις από τους κ.κ. εισηγητές της πρώτης συνεδρίας στα πολλά και ουσιαστικά ερωτήματα που ετέθησαν από τους Σύνεδρους, καθώς και ολιγόλεπτο διάλειμμα.

Ακολούθησε η Β' Συνεδρία όπου έλαβε χώρα η εισήγηση του Αιδεσιμολογιωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου Δρ. Αδαμαντίου Αυγουστίδη με θέμα:

«Παρόν και Μέλλον της Ποιμαντικής Διακονίας των Νοσηλευτηρίων»


Στην εισήγηση αυτή μεταξύ των άλλων, τονίσθηκε ότι: "...υπάρχει ανάγκη:
α) ιδρύσεως οργανωμένης υπηρεσίας νοσοκομειακής ποιμαντικής διακονίας και διασυνδέσεώς της με τις παραπλήσιες ενορίες,
β) θεσμικής εξασφαλίσεως λατρευτικών χώρων και γραφείων της υπηρεσίας,
γ) θεσμοθετήσεως ηθικών και οικονομικών κινήτρων για τους νοσοκομειακούς εφημερίους,
δ) οργάνωση αναγνωρισμένης εκπαιδεύσεως, και
ε) ορισμού ομάδας εργασίας για τη διαμόρφωση τελικής προτάσεως προς αξιοποίηση από την Ιερά Σύνοδο".

Το Συνέδριο ολοκλήρωσε τις εργασίες του με τρεις (3) ομάδες εργασίας,

Υπεύθυνοι συντονιστές αυτών ήταν οι : 1) Ελλογιμώτατος
κ. Αλέξανδρος Σταυρόπουλος, 2) Ελλογιμωτάτη κ. Καλλιόπη Σπινέλη,
και 3) Ελλογιμώτατος κ. Πέτρος Σταθόπουλος.

Οι ομάδες αυτές επεξεργάστηκαν το θέμα:
«Η Ποιμαντική Διακονία των Κληρικών
και πως αυτή μέχρι σήμερα γίνεται».


Οι τέσσερις (4) βασικοί άξονες εργασίας των ήταν:

Α) Ποιά τα προβλήματα και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Κληρικοί στο έργο τους στα Νοσηλευτικά Ιδρύματα.

Β) Ποιές λύσεις προτείνουν για τα προβλήματα αυτά.

Γ) Ποιές μορφές συμπαραστάσεως έχουν οι Κληρικοί των Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων και τι επιθυμούν από 1) τον Μητροπολίτη τους, 2) την Ιερά Σύνοδο, 3) την Διοίκηση του Νοσοκομείου.

Δ) Η εργασία σε χώρους όπου υπάρχει έντονο το στοιχείο του πόνου, της θλίψεως και του πένθους είναι λογικό να δημιουργεί και συναισθηματική αρνητική φόρτιση και διάθεση της ποιμαντικής εργασίας στους Κληρικούς. Από πού αντλούν συναισθηματική και λοιπή συμπαράσταση;

Οι ομάδες αυτές συζήτησαν διεξοδικά όλα τα επιμέρους πρακτικά ζητήματα της ποιμαντικής διακονίας στα Νοσηλευτικά ιδρύματα και κατέθεσαν τα συμπεράσματα των εργασιών τους διαπιστώνοντας την άμεση ανάγκη αλλαγής του όλου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας και διακονίας τόσο των Κληρικών - Εφημερίων των Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων, όσο και των Ι. Ναών της ευθύνης των.

Τα αποτελέσματα των εργασιών των ομάδων αυτών θα επεξεργαστεί τριμελής επιτροπή αποτελουμένη από τους υπεύθυνους συντονιστές των δηλαδή: 1) Ελλογιμώτατο κ. Αλέξανδρο Σταυρόπουλο, 2) Ελλογιμωτάτη κ. Καλλιόπη Σπινέλη, και 3) Ελλογιμώτατο κ. Πέτρο Σταθόπουλο και στη συνέχεια θα κατατεθούν δια της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής στην Ιερά Σύνοδο.

Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου

Μεγάλη εκστρατεία της UNICEF κατά της παράνομης διακίνησης και εμπορίας παιδιών με την υποστήριξη του Υπουργείου Εξωτερικών

"ΑΘΩΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ":το νέο βιβλίο του γέροντα Εφραίμ, Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου


...σύντομα και στην πόλη μας

Τώρα ν άγια Σαρακοστή...

Τετάρτη, 3 Μαρτίου 2010

Σὺ ἡμῶν τὸ φῶς, τὸ ἅγιον σύνθημα, τὸ τῆς νίκης τρόπαιον, ὁ Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ, αὐτὸς τὴν ἐγκράτειαν ἡμῖν καταγλύκανον, καὶ σὲ προσκυνῆσαι καταξίωσον


Τὴν φαιδρὰν διανύοντες,
τῶν Νηστειῶν εὐωχίαν βοῶμεν·
Ἅπαντας διατήρησον ἐν εἰρήνῃ Κύριε,
πάσης τῆς μηχανίας τοῦ ἐχθροῦ ῥυσάμενος,
καὶ ἀξίωσον ἡμᾶς ὡς ὑπεράγαθος,
τὸν Σταυρόν σου τὸν σεπτόν,
φόβῳ ἀσπάσασθαι,
ὁ δι' αὐτοῦ τὰ ἐλέη σου,
παρέχων τῇ οἰκουμένῃ,
μόνε Πολυέλεε.

Άγ.Συμεών ο Νέος Θεολόγος:Περί δε ψυχής κάλλους της Χριστού νύμφης, ποίος εξ ημών των ιερέων φροντίζει; Ένα μόνον μοι δείξον, και εις τούτον αρκούμαι!

π.Μιχαήλ Καρδαμάκης:"...η Ιερωσύνη δεν είναι ευκαιρία μιας επιτυχημένης ζωής, αλλά σταυρικός θείος έρωτας"


Η μέριμνα του επισκόπου οφείλει να είναι
όχι η εικονική κάλυψη των εφημεριακών κενών,
αλλά η πραγματική διάσωση του ιερατικού ήθους.


Όχι η αύξηση των κληρικών μελών της Εκκλησίας,
αλλά η εμβάθυνσή τους
στο εκκλησιαστικό μυστήριο της Ιερωσύνης.


Τι σημαίνει αυτό;


Ότι η Ιερωσύνη δεν είναι ευκαιρία μιας επιτυχημένης ζωής,
αλλά σταυρικός θείος έρωτας.

Ματθαίος Μουντές:"Στις φυλακές ασπαίρει η αγιότητα, στα τρίστρατα, στα στρατόπεδα και στα πορνεία και στα ναυάγια των εγκάτων"


Η αγιότητα δεν είναι υπόθεση ακαδημαική
κι ούτε ανθίζει με συνταγές και λιπάσματα συνόδων.

Αστράφτει μέσα στη λάσπη
κρατώντας άσπιλα τα βρώμικα σεντόνια των αναμορφωτηρίων.


Στις φυλακές ασπαίρει η αγιότητα,

στα τρίστρατα,
στα στρατόπεδα
και στα πορνεία
και στα ναυάγια των εγκάτων.

Ματθαίος Μουντές

"Επισόδια της Αγιότητας"

Τα προβλήματα του γάμου στη σημερινή εποχή:Γράφει ο μοναχός Μωυσής, αγιορείτης



Δεν θα πούμε κάτι το πρωτότυπο και πρωτάκουστο αν πούμε ότι ο ιερός θεσμός
το γάμου κλυδωνίζεται σοβαρά και στην πατρίδα μας τα τελευταία χρόνια.

Οι νέοι τον θεωρούν μεγάλη δέσμευση και φυλάκιση.

Προτιμούν τις ελεύθερες και πρόσκαιρες σχέσεις ή την ελεύθερη συμβίωση. Δυστυχώς, ο γάμος κατάντησε συναλλαγή. Ο σκοπός το γάμου που είναι η γνωριμία και η αγάπη των προσώπων και η κάθε αλληλοβοήθεια λησμονήθηκε.

Θα μου πείτε, ένας καλόγερος τι δουλειά έχει ν’ ασχολείται με αυτά τα θέματα;

Γράφουμε από πόνο και αγάπη.

Το μυστήριο του γάμου στην εκκλησία έχει γίνει μια ωραία κοινωνική εκδήλωση, προς επίδειξη ρούχων νέας μόδας και ακριβών κοσμημάτων.

Πανάκριβα νυφικά, λουλούδια, φωτογραφίες, βιντεολήψεις,
γεύματα και δείπνα με μεγάλο κόστος.

Μπορεί βεβαίως ένας γάμος να γίνει και σ’ ένα εκκλησάκι με λίγο κόσμο, περιορισμένους καλεσμένους, ησυχία και την ευλογία του Θεού πλούσια,
δίχως σχεδόν κανένα κόστος.

Είναι ένα άλλο σοβαρό θέμα, αν έχει νόημα να παντρεύεται κανείς στην εκκλησία, αν δεν πιστεύει διόλου στον Θεό, μόνο και μόνο για να μην στεναχωρηθεί η μητέρα ή η γιαγιά, για το έθιμο, για τα μάτια του κόσμου, για το τι θα πει ο κόσμος,
προς κοσμική επίδειξη.

Δεν νομίζουμε ότι έχει κάποιο νόημα να παντρεύεται κανείς στην εκκλησία,
μην πιστεύοντας καθόλου στη χάρη του ιερού μυστηρίου.

Είναι σαν να κοροϊδεύει και να παίζει. Ένας όμως που θέλει να λέγεται και να είναι πιστός αληθινός, δεν επιτρέπεται να οδηγείται στο δημαρχιακό γραφείο
για να ενωθεί με το πρόσωπο που αγαπά.

Δυστυχώς, μερικοί προτού παντρευτούν σκέπτονται το διαζύγιο.

Έτσι αργά ή γρήγορα έρχεται. Είναι πολύ πικρές οι στατιστικές.

Μιλούν για διαζύγιο που φθάνουν στην Ελλάδα στο 60%.

Οι άνθρωποι έχουν γίνει τελείως ανυπόμονοι.

Δεν σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους. Λησμονούν εύκολα και σύντομα υποσχέσεις ισόβιας αγάπης. Δεν λέγω ότι δεν υπάρχουν προβλήματα και μάλιστα αρκετά σοβαρά. Δεν λύνονται όμως όλα τα προβλήματα με το διαζύγιο.

Όταν υπάρχουν και μικρά παιδιά, τα προβλήματα αυξάνουν. Πληγώνονται αθώες ψυχές, δακρύζουν πρόσωπα, παιδάκια γίνονται νευρικά, αγχωτικά,
μειονεκτικά, με μαθησιακές δυσκολίες.

Διαζύγιο με χαρά δεν υπάρχει κανένα.

Συχνά τα διαζύγια, πέρα από τις νομικές τριβές, έχουν άσχημη κατάληξη.

Τουλάχιστον στον αναπόφευκτο χωρισμό ας υπάρχει ένα πολιτισμένο κλίμα, μια ελάχιστη έστω ανθρωπιά κι ευγένεια. Τ’ ατέλειωτα διαζύγια για διατροφές των παιδιών, τσακωμοί, καβγάδες, απειλές και ύβρεις καταματώνουν τις καρδιές όλων.

Κρίμα να καταρρακώνονται συνειδήσεις, αξιοπρέπειες, σχέσεις, συζύγων και τέκνων. Είναι τραγικό η μητέρα να κατηγορεί στα παιδιά τον πατέρα ή και το αντίθετο.

Να καταντούν τα παιδιά κάτι ως αποσκευές,
το ένα Σαββατοκύριακο στον ένα και το άλλο στον άλλο.

Να γίνονται τα παιδιά ασπίδα ή κοντάρι του ενός για τον άλλο.

Οι ειδικοί παιδοψυχολόγοι μιλούν καθαρά για ολέθριες συνέπειες
εξ όλων αυτών στις ψυχές των παιδιών.

Τραυματίζονται για πάντα ψυχές παιδικές εξαιτίας εγωισμών των μεγάλων.

Δεν κάνω τον έκτακτο ιεροκήρυκα από την ασφάλεια της μακρινής ησυχίας μου.

Μα μήπως θα πρέπει να δούμε κάποτε λίγο βαθύτερα τα πράγματα;

Να μην τα ρίχνουμε συνεχώς τα βάρη μόνο στους άλλους,
αλλά να δούμε πιο αυστηρά τον εαυτό μας;

Να κάνουμε λίγο περισσότερο υπομονή;

Ν’ αγαπήσουμε πιο αληθινά;

πηγή:
Εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π.Δοσίθεος Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Παναγίας Τατάρνης θα μιλήσει στην πόλη μας στις 25 Μαρτίου

Ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης

π.Δοσίθεος,


Καθηγούμενος της
Ιεράς Σταυροπηγιακής Μονής Παναγίας Τατάρνης Ευρυτανίας,

ένας - συν τοις άλλοις-,
βαθύς γνώστης και μελετητής της Ιστορίας μας

θα είναι κεντρικός ομιλητής της Επετειακής Εκδήλωσης,

που διοργανώνει την Πέμπτη 25 Μαρτίου το βράδυ

στο Παπαστράτειο Μέγαρο Αγρινίου

η Ιεραποστολική Αδελφότης"Αγίας Φιλοθέης"
της πόλεως του Αγρινίου

με την ευκαιρία της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου 1821.

Το θέμα που θα μας παρουσιάσει είναι:

" Η σχέσις της Κωνσταντινουπόλεως με την Ελληνική Επανάσταση του 1821"

Εσπερινές Λειτουργίες των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων θα τελεσθούν σήμερα...


Εσπερινές Λειτουργίες
των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων θα τελεσθούν σήμερα
-όπως πληροφορηθήκαμε-
στους Ιερούς Ναούς:
Αγίου Γρηγορίου Θεολόγου Αγρινίου,
Αγίου Γεωργίου Αγρινίου,
Αγίας Τριάδος Αγρινίου,
Αγίου Γεωργίου Καμαρούλας,

Αγίου Νικολάου Στράτου,
Αποστόλου Φιλίππου Γραμματικούς
και στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Λουτρών Σταμνάς.


Ανέγερση Μονάδας Φροντίδος Ηλικιωμένων Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Θέρμου "Άγιος Στέφανος ο Γηροκόμος"





Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε
στον εμπνευστή και την ψυχή της ευλογημένης αυτής προσπάθειας
πατέρα Κωνσταντίνο Αθανασόπουλο,
εφημέριο του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Θέρμου

στους τηλεφωνικούς αριθμούς:
26440-23040, 26440-22534.

Αριθμοί Λογαριασμών:


Αγροτική Τράπεζα
:267/03002045-87

Εθνική Τράπεζα:
352/296035-49

Βοήθησε και εσύ το όνειρο να γίνει πραγματικότητα!

Πρόσκληση απο το "Βημόθυρο" και τις εκδόσεις "Μαίστρος"

Διαβάστε στην ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΑΙΤΩΛΩΝ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ

Τρίτη, 2 Μαρτίου 2010

Νηστείᾳ καὶ δεήσει, ἑαυτοὺς καθαρίσωμεν, καὶ πενήτων προμηθείᾳ τὸν Θεὸν θεραπεύσωμεν, στενάξωμεν, πενθήσωμεν θερμῶς, ὡς ἔχωμεν καιρὸν ἐπιστροφῆς


Ἥμαρτον ὁμολογῶ σοι Κύριε,
ὁ ἄσωτος ἐγώ, οὐ τολμῶ ἀτενίσαι εἰς οὐρανὸν τὸ ὄμμα·
ἐκεῖθεν γὰρ ἐκπεσών, ἐγενόμην ἄθλιος.
Ἥμαρτον εἰς τὸν οὐρανὸν καὶ ἐνώπιόν σου,
καὶ οὐκ εἰμὶ ἄξιος κληθῆναι υἱός σου,
ἐμαυτὸν ἀποκηρύττω, οὐ χρήζῳ κατηγόρων,
οὐδὲ πάλιν μαρτύρων,
ἔχω θριαμβεύουσάν μου τὴν ἀσωτίαν,
ἔχω στηλιτεύουσαν τὴν φαύλην πολιτείαν,
ἔχω καταισχύνουσαν τὴν παροῦσάν μου γύμνωσιν,
πρὸς ἐντροπὴν δὲ τὰ ῥάκη, ἃ περιβέβλημαι.
Εὔσπλαγχνε Πάτερ,Υἱὲ μονογενές,
τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον,
μετανοοῦντά με δέξαι,
καὶ ἐλέησόν με.