Mερικοί άνθρωποι ερμηνεύουν τον λόγο του Χριστού
"αράτω τον Σταυρόν αυτού" πολύ ηθικολογικά.
Με την άρση του Σταυρού εννοούν τις θλίψεις
και τις δοκιμασίες της ζωής.
Αλλ΄ο πόνος, οι θλίψεις και οι ασθένειες
για τον μεταμορφωμένο Χριστιανό δεν είναι Σταυρός.
Μάλλον είναι χαρά και ευφροσύνη.
Ο αληθινός Χριστιανός όταν υποφέρη, τότε αναπαύεται.
Όταν αποδεσμευθή απο την ανθρώπινη παρηγοριά,
τότε απολαμβάνει την δωρεά της θείας παρηγοριάς.
Η άρση του Σταυρού είναι κάτι βαθύτερο.
Η ζωή του Χριστιανού είναι μίμηση της ζωής του Χριστού.
Όταν λέμε μίμηση δεν ενοούμε μια ηθική και εξωτερική μίμηση,
αλλά την μυστηριακή μίμηση της ζωής του Χριστού.
Ο πραγματικός Χριστιανός ζή
τον Σταυρό και την Ανάσταση του Χριστού.
Οι άγιοι Πατέρες που είναι αλάνθαστοι ερμηνευτές των Γραφών,
επειδή εμπνέονται απο το Πανάγαθο Πνεύμα,
λέγουν ότι άρση του Σταυρού
είναι το μαρτύριο για την δόξα του Χριστού.
Δηλαδή, κατά την περίοδο της ειρήνης της Εκκλησίας,
είναι ο αγώνας για την μεταμόρφωση του εαυτού μας.
Η μεταμόρφωση των παθών που μας τυραννούν
είναι ένα μαρτύριο που το δέχονται οι ψυχές που αγαπούν τον Θεό
και επιδιώκουν την κατά Χάρη θέωσή τους.
Και κατά τον καιρό του διωγμού είναι το μαρτύριο για την δόξα του Χριστού, το δόσιμο ολόκληρης της ζωή μας στην αγάπη Του.
Επομένως, άρση του Σταυρού είναι αφ΄ενός μέν ο αγώνας εναντίον των παθών, αφ΄ετέρου δέ το μαρτύριο για την αγάπη του Θεού.
Πρέπει να σημειωθή ότι αξιώνονται να μαρτυρήσουν για τον Χριστό, εκείνοι που προηγουμένως ανέλαβαν την προσπάθεια να μαρτυρήσουν
για την απαλλαγή τους απο τα φθοροποιά πάθη
της φιληδονίας, της φιλαργυρίας και της φιλοδοξίας.
Όλα αυτά δείχνουν ότι είμαστε ελεύθεροι όταν είμαστε εσταυρωμένοι.
Η σωτηρία μας περνάει μέσα απο το Σταυρό.
Ιεροθέου
Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου
"Όσοι Πιστοί"
Με την άρση του Σταυρού εννοούν τις θλίψεις
και τις δοκιμασίες της ζωής.
Αλλ΄ο πόνος, οι θλίψεις και οι ασθένειες
για τον μεταμορφωμένο Χριστιανό δεν είναι Σταυρός.
Μάλλον είναι χαρά και ευφροσύνη.
Ο αληθινός Χριστιανός όταν υποφέρη, τότε αναπαύεται.
Όταν αποδεσμευθή απο την ανθρώπινη παρηγοριά,
τότε απολαμβάνει την δωρεά της θείας παρηγοριάς.
Η άρση του Σταυρού είναι κάτι βαθύτερο.
Η ζωή του Χριστιανού είναι μίμηση της ζωής του Χριστού.
Όταν λέμε μίμηση δεν ενοούμε μια ηθική και εξωτερική μίμηση,
αλλά την μυστηριακή μίμηση της ζωής του Χριστού.
Ο πραγματικός Χριστιανός ζή
τον Σταυρό και την Ανάσταση του Χριστού.
Οι άγιοι Πατέρες που είναι αλάνθαστοι ερμηνευτές των Γραφών,
επειδή εμπνέονται απο το Πανάγαθο Πνεύμα,
λέγουν ότι άρση του Σταυρού
είναι το μαρτύριο για την δόξα του Χριστού.
Δηλαδή, κατά την περίοδο της ειρήνης της Εκκλησίας,
είναι ο αγώνας για την μεταμόρφωση του εαυτού μας.
Η μεταμόρφωση των παθών που μας τυραννούν
είναι ένα μαρτύριο που το δέχονται οι ψυχές που αγαπούν τον Θεό
και επιδιώκουν την κατά Χάρη θέωσή τους.
Και κατά τον καιρό του διωγμού είναι το μαρτύριο για την δόξα του Χριστού, το δόσιμο ολόκληρης της ζωή μας στην αγάπη Του.
Επομένως, άρση του Σταυρού είναι αφ΄ενός μέν ο αγώνας εναντίον των παθών, αφ΄ετέρου δέ το μαρτύριο για την αγάπη του Θεού.
Πρέπει να σημειωθή ότι αξιώνονται να μαρτυρήσουν για τον Χριστό, εκείνοι που προηγουμένως ανέλαβαν την προσπάθεια να μαρτυρήσουν
για την απαλλαγή τους απο τα φθοροποιά πάθη
της φιληδονίας, της φιλαργυρίας και της φιλοδοξίας.
Όλα αυτά δείχνουν ότι είμαστε ελεύθεροι όταν είμαστε εσταυρωμένοι.
Η σωτηρία μας περνάει μέσα απο το Σταυρό.
Ιεροθέου
Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου
"Όσοι Πιστοί"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου